Индустриален клъстер „Електромобили” (ИКЕМ) започва изграждането на национална мрежа за продажба и поддръжка на електрически превозни средства, съобщиха от клъстера. Целта е да се улесни и увеличи продажбата им в страната. Идеята е фирми от клъстера да помогнат за изграждането на зарядни станции във всеки град.
Досега основна спънка пред потенциалните купувачи на електромобили беше липсата на достатъчно на брой зарядни станции.
Мрежата ще улесни дистрибуцията и продажбата на електрически превозни средства, обясни председателят на ИКЕМ Илия Левков пред Investor.bg. По думите му това се гарантира, че в най-скоро време във всички градове на страната ще има зарядни станции за електрически превозни средства (ЕПС).
Той припомни, че през януари тази година Европейската комисия (ЕК) постави цел до 2020 г. на територията на Европейския съюз да има поне 69 хил. зарядни колонки за превозните средства. От този общ брой за България се пада, че до 2020 г. трябва да има изградени поне 7 хил. колонки.
Изграждането на национална мрежа ще гарантира, че това изискване на ЕК ще бъде спазено в срок. „Като клъстер ние имаме голям интерес да развием мрежата от електромобили и станции за зареждане в страната. Добре е, че това изискване за колонките дойде от ЕК, защото ако зависеше от политическата воля, нямаше да има желаното развитие“, коментира Левков.
Изграждането на колонките ще става с помощта на финансови средства на фирми от клъстера. „Това е въпрос на бизнес интереси. Имаме членове, които ще се ангажират във всеки един град в страната до 2020 година да има зарядни станции“, увери Левков.
В края на октомври 2012 г. Министерският съвет (МС) прие Национален план за действие за насърчаване производството и ускореното навлизане на екологични превозни средства, включително на електрическата мобилност, в България за периода 2012-2014 г.
Към настоящия момент има няколко мерки за стимулиране на покупката на подобни автомобили – собствениците им паркират без да заплащат за синя и зелена зона в центъра на София. Собствениците на коли на ток са освободени от това да заплащат данък за колата си на съответната община.
До този момент членове на ИКЕМ са поставили общо 20 колонки, които се намират в София, Стара Загора, Добрич, Варна и други градове.
През март т. г. от клъстера прогнозираха, че до 2020 г. в България ще има между 120 и 150 хил. елетромобила.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
преди 12 години С фарове и климатик по-малко рабира се. И все пак доскоро се говореше за рейндж от порядъка на 100 км., така че прогресът е впечатляващ. За по-дълги разстояния има supercharging ( http://***.teslamotors.com/supercharger ) около 300км. за 30 минути зареждане. И без това трябва да се правят почивки по пътя. За семейство с 1-2 пътувания над 400 км. годишно е повече от ОК. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Абе май лекооооооооо сме закъснели http://***.investor.bg/analizi/447/a/proizvoditelite-na-elektromobili-zatynaha-v-sobstvenite-si-obeshtaniia,152105/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Освен че е скъпа кола не може да я заредиш за 5 мин. То няма лошо електричките да станат масови, ама масовата кола е с удобства и ниски разходи. За в града пак е лоша идея. В гъстонаселените райони е по-добре да се насърчава ползването на обществен транспорт. И там да се хвърлят големите пари за развитие и модернизация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години 500 км с фарове и климатик? И 4 човека вътре? При 38-40 градуса жега? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "до 2020 г. на територията на Европейския съюз да има поне 69 хил. зарядни колонки за превозните средства. От този общ брой за България се пада, че до 2020 г. трябва да има изградени поне 7 хил. колонки."Демек повече от 10% пък уж сме били малка. Че и държавите са 27, явно някой пак иска да гуши яко! Ей, лакомията е голяма сила. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Пробегът на Тесла е горе-долу към 500 км. Проблемът е високата цена, но е възможно в близко време това да се промени. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Баш зарядните станции са най-малкия проблем. Та кой *** ще се изтъпани на някоя зарядна станция да чака половин един час да дръпне ток батерията? По интересния въпрос е кога ще се появи електромобил с който всеки ще може да врътне едни 500км на фарове и с климатик. До това време ще си караме барбекютата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ай стига с тази дума "КЛЪСТЕР", още повече, че в случя хич не е удачна - ПФуууууу!!!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар