fallback

Карлос Госн: Няма какво да предизвика внезапно съживяване на европейския пазар

Стагнацията не означава обаче затваряне на заводи в Европа, посочва президентът на Renault-Nissan

14:36 | 08.07.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Предприемачът е категоричен, че БРИКС ще съществува още дълго време. Снимка: Ройтерс

Президентът на един от големите автомобилни концерни - Renault-Nissan, не е оптимист за европейския автомобилен пазар и признава, че подготвя Renault за дългогодишна стагнация. 

„За съжаление не виждам какво би могло да предизвика внезапно съживяване на европейския пазар. Смятам, че 2014 и 2015 г. в най-добрия случай ще бъдат стабилни, ще имаме по-стабилен пазар в Европа. По-реалистично обаче е да видим още един спад – може би не толкова сериозен, колкото през последните няколко години. Не съм голям оптимист за ситуацията в Европа, защото не виждам какво би могло да отключи растежа, и особено за автомобилната индустрия“, заяви в цитирано от Bulgaria On Air интервю за Bloomberg Карлос Госн, президент на Renault-Nissan по време на конференция в Екс-ан-Прованс, Франция.  

Тази стагнация обаче не означавала евентуално затваряне на заводи, а подписване на „договор за насърчаване на конкурентноспособността“, в който чрез преговори със синдикатите служителите са били помолени да положат усилия във връзка с работното време, гъвкавостта, възможността да работят на различни обекти с цел да се развие пазара.

"Не можем да гарантираме ръст на производството във Франция само с наши средства, затова привлякохме някои партньори – така дойде и Nissan и даде на Renault отговорността да произведе повече от 80 хиляди коли до края на 2016 г. и да пренесе тези коли от Индия до Европа. Опитваме се да бъдем много креативни, като запазваме производствената си база в Европа с надеждата да минем през кризата без прекалено много щети за компанията".

Според Госн забавянето на растежа на големи икономики като Китай и Бразилия не е проблем. „БРИКС ще ги има много дълго време. Но те не са изключение, те са като другите икономики. От време на време има ускоряване, друг път - забавяне. Можете да кажете, че в краткосрочен план има забавяне, но няма как да си представим, че китайците ще приемат да имат такова ниво на моторизация ниско в сравнение със средноевропейска страна. Същото се отнася за Русия и за Бразилия. И двете на наполовина на нивото на Европа“, посочи Госн.

По думите му всяка страна трябва да функционира в съгласие със своята култура и това, което е политически приемливо. „Никога не съм имал илюзии, че ще има някаква магистрала за преструктуриране в Европа. Това няма да се случи. Ще трябва да използваме други методи, за да адаптираме възможностите и ресурсите на всяка компания към новата реалност на европейския пазар от една страна, и към тази на износа от Европа, от друга. Но върви сравнително добре. Някои компании имат повече затруднения от други, но всички се опитват да бъдат много креативни и, за да се приспособим към това, използваме наши собствени методи. Но ще стане“, оптимист е президентът на Renault-Nissan.

"Като бизнесмен искам за говорим за конкурентноспособност. Смятам, че това се разбира добре не само от правителството, но и от синдикатите и цялото френско общество. Всеки дава по нещо за засилване на конкурентноспособността във Франция", каза още мениджърът. 

Госн смята, че ще изисква големи усилия от различни слоеве на френския народ да изготвят приоритетите си. „Както направиха германците между 2000 и 2005 г., когато работеха в една посока и всеки даваше по нещо в общите усилия. Във Франция трябва да направим същото. Някои хора казват, че изпадат в шок от това или онова. Шок от конкурентноспособност няма“, отбеляза президентът на Renault-Nissan.

Карлос Госн посочи още, че цената на труда е част от конкурентноспособността, но не е единственият елемент. „Очевидно в нашия договор за насърчаване на конкурентноспособността има мерки за намаляване на заплатите и по някакъв начин понижение на цената на труда, но това не е единственият елемент. Има и други“.

На въпрос какво може да поправи рекордно ниското бизнес доверие в Европа, Карлос Госн посочи, че това със сигурност не са компаниите. „Само правителствата могат да поправят тези индикатори, като се ангажират с мерки, насърчаващи растежа. По тези мерки обаче има големи дебати между европейските страни. Не вярвам да стане нещо, без да има консенсус на европейско ниво“, отбелязва той.

„Всичко трябва да се загърби и да се приеме стабилна стратегия за растеж. Това предполага проблемите с дефицита и дисбалансите най-малко да се решат или да се планира решаването им с договор, в който се посочват методите и средствата за това. Но докато има дискусии по дефицита, потребителите ще продължават да носят товара. Защото потребителите не вярват, че скоро икономиката ще тръгне нагоре“, коментира още мениджърът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:31 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още