fallback

Производители на премиум автомобили намаляват цените в Китай

Антимонополният регулатор в страната започна разследване за възможно картелиране в сектора

09:42 | 29.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Jaguar Land Rover, Audi и Daimler са се съгласили да намалят цените на луксозните си модели автомобили и авточасти в Китай, след като антимонополният регулатор в страната започна разследване за възможно антиконкурентно поведение в сектора, предаде Ройтерс.

Британският производител на луксозни коли Jaguar Land Rover, собственост на индийската корпорация Tata Motors, заяви, че планира да намали цените на автомобилите си със средно 32 300 долара, или около 19% от 1 август. Моделите, за които става въпрос, са Ranger Rover 5.0 V8, Ranger Rover Sports 5.0 V8 и Jaguar F-Type Cabriolet.

„Заради важността на китайския пазар Jaguar Land Rover China незабавно реши да започне процес на преглед на ценооборазуването и реши доброволно да намали цените на три модела“, цитира Ройтерс производителя.

От 1 август цените на резервните части на Audi пък ще са с до 38% по-евтини, пишат китайски медии. 

Този ход идва, след като могъщата комисия за развитие и реформи на Китай (NDRC) заяви, че започва проверка за възможно антиконкурентно поведение от страна на чуждестранните автомобилопроизводители. 

През миналата седмица производители на чуждестранни автомобили, включително Mercedes-Benz и Audi са били проверени от NDRC за възможно нечестно третиране на клиентите си в Китай. По-късно и двете компании заявиха, че планират да намалят цените за резервни части и сервиз.

Китайският автомобилен сектор е най-бързо развиващият се пазар в света и е доминиран най-вече от чуждестранни играчи за сметка на няколко местни марки, пише Financial Times.

Натискът над чуждестранните производители идва в момент, в който китайските им конкуренти губят все по-големи пазарни дялове. През първите четири месеца на годината делът на местни марки на китайския пазар спада с около 5 процентни пункта в сравнение със същия период на миналата година. Китайските брандове държат само 22 на сто от пазара на нови автомобили в страната. 

NDRC вече провери редица компании в различни сектори, вариращи от производството на мляко на прах до очила. През 2013 г. производителите на мляко за бебета, включително Nestle, намалиха цените си в Китай с до една пета, за да отговорят на притесненията на регулатора за достъпност на бързо развиващия се пазар, оценен на 14,5 млрд. долара.

Очаква се също така регулаторът да санкционира Qualcomm, американският технологичен гигант, който доставя 4G чипове, използвани в по-голямата част от високия клас смартфони. Анализаторите смятат, че NDRC може да се опита да окаже натиск върху производителя предвид предстоящото внедряване на стандарта за 4G мрежа в цялата страна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:53 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още