Някога процъфтяващият китайски автомобилен пазар трябва да се справи с нови препятствия. През юли въпреки сериозните ценови отстъпки са били продадени най-малко коли от почти осемнадесет месеца насам. Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) отчете спад в сравнение със същия месец на миналата година от 6,6 на сто до близо 1,3 милиона доставени коли.
Това е втори пореден месец, в който пазарът се свива. От началото на годината обаче благодарение на високия растеж през първите няколко месеца пазарът отчита нарастване от 6,9%. Преди това обаче секторът се радваше на двуцифрен растеж.
Китай е важен пазар преди всичко за германските автомобилни производители. При Volkswagen продажбите в Китай се свиват през първата половина на годината за първи път от години. При BMW растежът се охлажда значително, като баварците не предвиждат скоро никакво подобрение. BMW в момента продава всеки свой пети автомобил в Китай, Volkswagen - дори всеки трети.
Mercedes обаче се справя по-добре от конкуренцията, продажбите се увеличават отново през юли. Трябва да се отчете обаче, че досега Mercedes бе представен по-слабо в Китай, отколкото конкуренцията, и тепърва разширява своята дилърска мрежа.
Предвид по-слабото търсене в последните месеци търговците се опитаха да привлекат потенциални клиенти с високи отстъпки. Порталът за сравнение на цените Autohome съобщава за намаления на цените от повече от 30 на сто за стотици модели. Но по отношение на големите ванове и джипове китайците все още са в настроение за покупки. През юли са били продадени с 39 процента повече SUV на годишна база.
Силната загриженост за продължително засушаване на бранша в Китай се усеща от германските концерни и на борсата. Книжата на Daimler се сринаха с цели 5,2 на сто на дъното на основния индекс, а акциите на BMW загубиха 4,3 на сто от стойността си. Надолу поеха и пазарните капитализации на Continental и Volkswagen - с 4,4 и 3,7 на сто.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
преди 10 години А???? Сега още по-малко ще ти повярвам:)Няма го, щото се връщат от изпитаната от десетилетия политика към девалвиране на юана, за да правят растеж? Щото те до скоро само това правеха-заплати в юани и постоянното му смъкване като стойност. Китайското икономическо чудо в момента произвежда 20% от световните промишлени стоки, държи 4 от петте най-големи банки в света и има най-голям БВП. Не се сещам за по-добре поставена държава в момента.Ква глупост си казал миналата година? И сега даже я повтаряш:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Още миналата година в друг сайт ( не е редно да му правя реклама) казах, че китайското икономическо чудо е като ланския сняг - днеска го има, утре го няма. Ама никой не вярваше... отговор Сигнализирай за неуместен коментар