Продажбите на автомобили в Европа са се повишили с 11,2% през август на годишна база, което е вторият най-бърз месечен ръст за тази година, показват данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА) за тенденциите в продажбата на нови коли в ЕС. За сравнение - през юли ръстът възлезе на 9,5%.
В България продажбите през август са регистрирали спад от 4,9 на сто на годишна база до 1 607 броя, спрямо 1 689 броя година по-рано. За първите осем месеца на годината повишението в продажбите е 12% до 15 209 автомобила, показват данните на АСЕА.
На месечна база обаче сравнението не изглежда толкова положително. В България през август са продадени с 22% по-малко коли, а в ЕС спадът е с 34,6 на сто.
През август броят на новите регистрации в Европа се е повишил до 781 676 автомобила спрямо 710 251 през същия месец на миналата година. Продажбите за първите осем месеца на годината са нараснали с 8,6% до 9,38 млн. броя.
По страни най-силен ръст има в Испания, където са продадени с 23% повече коли на годишна база.
Като цяло за годишния ръст в ЕС са допринесли новите модели, представени от компании като френските Renault и Citroen и германските производители на луксозни автомобили BMW и Mercedes-Benz.
По производители най-силен ръст отчитат продажбите на BMW, нараснали с 21% през август. Продажбите на подразделението Mini на компанията са скочили с 37% на годишна база. С втория най-силен ръст се похвали Renault. Продажбите на марката са нараснали с 20% през август, подпомогнати от силното търсене на компактния спортен високопроходим модел Kadjar, както и силните продажби на модела Captur.
Румънското подразделение на компанията обаче се представя слабо, като продажбите му намаляват с 8,5% през август.
Ръст от 14% през осмия месец на годината отчитат продажбите на Opel и Fiat Chrysler Group. Продажбите на най-големия европейски производител – Volkwagen, са се повишили с 5,7%.
При Toyota нарастването е от близо 11% през август спрямо същия месец на миналата година. Daimler AG е продал с 19% повече автомобили през август, като измества Audi от второто място при луксозните производители.
Другият френски производител - Peugeot Citroen, също се радва на силни продажби, нараснали с 9,2% на годишна база през август преди всичко заради кросовъра C4 Cactus.


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
преди 10 години Интересно каква част от това увеличение идва от реекспорта? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ти колко нови коли смени през живота си, че стигна до това заключение мъдро отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Е за какво да си ги купуваме, като всяка нова се троши все по-бързо. Икономическата логика на производителя е ясна, но при разумните хора води до загуби. Ако правехте по-надеждни автомобили , бих сменил моята, но при положение, че тенденцията е обратна ... не :). отговор Сигнализирай за неуместен коментар