Департаментът за борба с финансирането на тероризма към Министерството на финансите на САЩ поиска от автомобилната компания Toyota да обясни – откъде бойците на действащата в Сирия и Ирак „Ислямска държава” разполагат с хиляди чисто нови джипове и пикапи на японската марка, съобщи каналът ABC.
На повечето видеа, разпространени от терористичната организация, нейните войници обикалят с Land Cruiser и Hillux, като според бившия посланик на САЩ в ООН – Марк Уолъс, тези автомобили са се превърнали в отличителен знак на групировката. Бойците от ИДИЛ използват още машини от марките Mitsubishi, Hyundai и Isuzu.
От Toyota веднага са отговорили на запитването, като са обяснили процедурата, по която доставят автомобили на държавите от Близкия изток. Директорът по комуникациите на компанията в САЩ – Ед Люис, подчерта, че политиката на компанията е да не допуска продажба на свои превозни средства, ако има съмнения, че те ще бъдат използвани за терористична дейност. Производителят обаче не носи отговорност за откраднати или препродадени автомобили.
Разследването на телевизия ABC показва, че представителството на Toyota в Сирия е спряло работа още през 2012 г., но веднага след това рязко са скочили продажбите на Land Cruiser и Hilux в съседния Ирак. През 2011 г. те са били едва 6000, но през 2013 се увеличават 3 пъти и достигат 18 000. Година по-късно резултатът е малко по-нисък – 14 000.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
САЩ питат Toyota защо "Ислямска държава" има толкова много джипове на марката
Бойците на терористичната организация разполагат с хиляди чисто нови джипове и пикапи на японската марка
13:39 | 08.10.15 г. 5Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Dow Jones прибави над 400 пункта след нарасналите надежди за понижаване на лихвите от Фед
-
Кадър на деня за 3 май
-
Китай започна историческа мисия за вземане на проби от далечната страна на Луната
-
Русия е установила контрол над територия от 547 км в четири украински области тази година
-
Страните от най-голямата вълна на разширяване на ЕС може да загубят конкурентното си предимство
-
България е с най-ниската продължителност на живота в ЕС през 2023 г.
-
Украйна има малко време, преди руснаците да намерят отговор и за ракетите ATACMS
-
Източна Европа скоро ще изпревари южните страни членки на ЕС по жизнен стандарт
-
Недостигът на тежък петрол по света повишава разходите на по-широката индустрия
-
Разминаването на Фед и ЕЦБ при лихвените решения ще доведе до проблеми за еврото, според икономист
-
Apple обяви по-добри от очакваното резултати и най-голямото обратно изкупуване в историята си
-
Европа е изправена пред компромис между етническата хомогенност и просперитета
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones прибави над 400 пункта след нарасналите надежди за понижаване на лихвите от Фед
-
Благоприятните данни тласнаха британския индекс FTSE 100 до рекорден връх
-
Dow Jones прибавя над 300 пункта след по-слабите от очакванията данни за трудовия пазар в САЩ*
-
ЕЦБ е готова със становището за законопроекта за въвеждане на еврото в България
-
Разминаването на Фед и ЕЦБ при лихвените решения ще доведе до проблеми за еврото, според икономист
-
Инфлацията в Турция се ускорява до малко под 70% през април
преди 8 години Тия верно са ***. То не само ИД, ами не можеш да откриеш кьорав мюсюлманин да купува мирикански стоки, еле пък коли. Благодарение на миролюбивата политика на САЩ в Бл. Изток и поддръжката на Израел. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ЩО? Лошо е че не са FORD или Chevrolet ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години хахахх оффф пхахахаххх хх ей ей чек щях да падна от табуретката ..... :)) Те и BMW от Русе имат, но не са питали русенци що BMWто им е там .....:)) VW немат ли тея ве, ааа щот замрсяват и ПЕДИЛа държи на околната среда .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години След VW логичната нова мишена е Toyota. САЩ атакуват двата колоса в автомобилостроенето по пазарен дял. Определено патентната война, запазена марка на Apple, се превръща в национална стратегия за разширяване на пазарния дял. отговор Сигнализирай за неуместен коментар