Автомобилните компании Mercedes-Benz, Honda, Mazda и Mitsubishi се присъединиха към нарастващия списък от производители, чиито дизелови автомобили замърсяват околната среда над позволените нива съгласно действащите регулаторни ограничения, съобщава Guardian.
“При по-реалистични тестове на шосето някои модели на Honda излъчват шест пъти повече азотен окис от позволените нива, докато неназовани модели 4х4 са отчели 20 пъти над ограниченията за азотен окис“, твърди британският вестник.
Той цитира Ник Молдън, чиято компания Emissions Analytics е тествала автомобилите: „Проблемът е систематичен“ в цялата индустрия.
Новите данни са в резултат на програма на Emissions Analytics за тестване на автомобили при реални условия, а не в лаборатория. Програмата е под внимателен контрол и много прилича на реалните тестове, които Европейската комисия иска да въведе.
През септември агенцията за опазване на околната среда в САЩ обвини VW, че е манипулирала емисионните тестове на дизеловите си автомобили. Германският автомобилен гигант след това призна, че е инсталирал специален софтуер, познат като „коригиращо устройство“, в дизеловите автомобили, създадени между 2009 и 2015 г.
Има все повече опасения, че проблемът с Volkswagen може бързо да се окаже валиден за цялата автомобилна индустрия. През миналата седмица британското издание Guardian вече обяви, че дизелови автомобили на Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo и Jeep са отчели високи нива на азотен окис, когато са били тествани в реални условия, а не в лаборатории.