Германският автомобилен поддоставчик Continental очаква „измиране“ на дизеловата технология в САЩ и Азия заради аферата с манипулираните газове от Volkswagen.
„Имаме опасения, че процесите през изминалите седмици ще означават края на дизловите моторни превозни средства на пазари като Северна Америка, Япония и Китай“, казва директорът на компанията Елмар Дегенхарт пред Börsen-Zeitung. „МПС-та с дизел вероятно ще изчезнат рано или късно от тези пазари“. Въпреки това сега пазарният дял дизеловите автомобили на тези пазари така или иначе е нищожен – 1 до 3%.
В Европа, където почти всяка втора кола е с дизелов двигател, било твърде рано да се прави прогноза за загуба на пазарни дялове за дизелите, смята Дегенхарт. Тук било нормално изминаването на няколко седмици от поръчката на нови коли до доставката им. Ако при големия за Continental клиент VW се стигне до намаления, то това ще се отрази и на Continental, пояснява директорът.
„Все още е твърде рано да се говори за влияние. Ние обаче бихме били принципно засегнати, ако Volkswagen загуби пазарен дял", каза Дегенхарт. Въпреки това Conti смята, че може да расте силно и с други клиенти.
Същевременно Дегенхарт потвърждава, че Continental не е доставял на никой от клиентите си софтуер за манипулация на стойността на вредните газове. Котираният в Dax концерн не се и разследва от властите.
Дизелгейт може да даде тласък на други технологии, като хибридизация на бензиновите коли или на коли с природен газ, каза Дегенхарт. „Нещо повече, само въпрос на време e преди електрическата мобилност в колите да надделее“.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар