Германският автомобилен поддоставчик Continental очаква „измиране“ на дизеловата технология в САЩ и Азия заради аферата с манипулираните газове от Volkswagen.
„Имаме опасения, че процесите през изминалите седмици ще означават края на дизловите моторни превозни средства на пазари като Северна Америка, Япония и Китай“, казва директорът на компанията Елмар Дегенхарт пред Börsen-Zeitung. „МПС-та с дизел вероятно ще изчезнат рано или късно от тези пазари“. Въпреки това сега пазарният дял дизеловите автомобили на тези пазари така или иначе е нищожен – 1 до 3%.
В Европа, където почти всяка втора кола е с дизелов двигател, било твърде рано да се прави прогноза за загуба на пазарни дялове за дизелите, смята Дегенхарт. Тук било нормално изминаването на няколко седмици от поръчката на нови коли до доставката им. Ако при големия за Continental клиент VW се стигне до намаления, то това ще се отрази и на Continental, пояснява директорът.
„Все още е твърде рано да се говори за влияние. Ние обаче бихме били принципно засегнати, ако Volkswagen загуби пазарен дял", каза Дегенхарт. Въпреки това Conti смята, че може да расте силно и с други клиенти.
Същевременно Дегенхарт потвърждава, че Continental не е доставял на никой от клиентите си софтуер за манипулация на стойността на вредните газове. Котираният в Dax концерн не се и разследва от властите.
Дизелгейт може да даде тласък на други технологии, като хибридизация на бензиновите коли или на коли с природен газ, каза Дегенхарт. „Нещо повече, само въпрос на време e преди електрическата мобилност в колите да надделее“.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар