Германският концерн Volkswagen ще се раздели със значителна част от дъщерните си дружества, потвърди главният изпълнителен директор Матиас Мюлер пред The Wall Street Journal. Според някои анализатори това включва не само мотоциклетната марка Ducati, за която вече циркулират оферти в печата, но и бранда за хиперавтомобили Bugatti.
Мюлер потвърждава пред Wall Street Journal, че VW ще продаде активи, носещи в момента около 20% от приходите на концерна. През миналата година тези приходи бяха на стойност 217 милиарда евро. "Няма да оставим никого да ни диктува какво решение да вземем", категоричен е Мюлер, явно в отговор на съпротивата от синдикатите срещу продажбата на Ducati. Представителите на работниците, които държат половината места в борда на директорите, настояват италианската марка да не се продава "на каквато и да е цена".
От друга страна, Volkswagen е притиснат от огромната цена за уреждането на скандала Дизелгейт в Америка и от потенциални нови разходи по същата причина в Европа. Освен това компанията като цяло е "твърде голяма", признава Мюлер. Той използва случая да обяви, че информациите за възможно сливане с Fiat-Chrysler са "само спекулации".
Продажбата на Bugati може да прозвучи като изненадваща идея тъкмо в момента, в който компанията най-сетне излиза на печалба. Но всъщност зад нея стои солидна логика.
Първо, компанията има малочислен състав и продажбата й няма да разбунтува твърде много синдикатите. Второ, към престижната марка би имало сериозен интерес от китайски и арабски инвеститори. И трето, финансистите в управата на VW никога не са гледали особено ласкаво на това скъпо начинание, което бе персонална фикс идея на предишния шеф на компанията Фердинанд Пиех. Сега, когато Пиех е отстранен от бордовете и подготвя продажбата на акциите си, моментът изглежда подходящ за раздяла с Bugati.
Volkswagen възроди легендарната френска марка през 1998, като откупи правата върху името. Германците обаче не успяха да вземат старата фабрика в Молсхайм и се наложи да построят нова.
Кое бе най-сериозното постижение на компанията в германския ѝ период вижте в продължението на материала в Automedia.bg!


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим