fallback

Печалбата на Daimler със силен спад заради разходи около дизеловите автомобили

Германският производител на автомобили обаче отчете забележителен ръст на доставките на луксозни автомобили

10:34 | 20.10.17 г.

Оперативната печалба за третото тримесечие на автомобилния гигант Daimler е намаляла, след като разходите за направата на по-чисти автомобили с дизелов двигател и други еднократни ефекти са задминали рекордните продажби на луксозните модели Mercedes-Benz, съобщава Ройтерс.

Печалбата преди лихвите и данъците на германската автомобилна група е паднала с 14% до 3,46 млрд. евро за периода юли-септември, каза Daimler в петък, което е в съответствие с консенсусната оценка за 3,43 млрд. евро на банки и брокерски къщи в анкета на Ройтерс.

Миналото тримесечие Daimler е похарчила 223 млн. евро, за да актуализира над 3 млн. от текущите и по-старите дизелови модели на Mercedes в Европа, за да намали замърсяването и да помогне да се избегнат забрани за шофиране.

Сервизната акция на над 1 млн. автомобила и SUV-та в цял свят с цел поправка на проблеми с въздушните възглавници, която бе обявена тази седмица, ще увеличи с още 230 млн. евро разходите, каза компанията.

Производителят на автомобили и камиони запази насоките си за значителен ръст на печалбата преди лихвите и данъците тази година.

Daimler заяви, че очаква печалбата преди лихвите и данъците на отдела ѝ за камиони значително да надвиши нивата отпреди година, след като според предишните ѝ прогнози тя щеше да остане без промяна.

Печалбата на Daimler Trucks, второто по размер на приходите подразделение в групата, е скочила с една трета до 614 млн. евро, подкрепена от силната инерция в Северна Америка, където поръчките на тежкотоварни камиони са скочили до най-високото си ниво от над две години през септември.

Доставките през третото тримесечие на луксозните автомобили на Mercedes са се увеличили със 7,9% до рекордните 572 026 автомобила, задвижени от силното търсене на SUV-та и E класа.

Това е доста над ръста от 1,2% до 499 467 автомобила на конкурента BMW, който миналата година Mercedes задмина като най-голям производител на луксозни автомобили в света по продажби. Компанията се е справила по-добре и от бранда Audi на другия си конкурент Volkswagen, който отчете повишение от 3,6%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:55 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още