fallback

Nissan се бори със заплахите на търговската война с утвърдена японска формула

Многопрофилните заводи за производство на автомобили позволяват на компанията да действа гъвкаво при доставките, докато търговското напрежение набира инерция

10:31 | 01.11.18 г.

В различни точки от поточната линия в най-голямата американска фабрика за автомобили на японския концерн Nissan Motor Co, намиращ се в Смирна, Тенеси, работници минават с транспортни колички покрай високи рафтове и избират необходимите части с помощта на зелена или синя светлина от сигнални лампи, пише Ройтерс. 

Този начин на избор помага на работниците да открият правилната част, нужна за сглобяването на всеки от шестте модела автомобили, които се произвеждат в завода, разказва Райън Фулкерсън, директор по производството на новите модели. 

„Без значение кой модел идва по поточната лента, правилните части вече чакат на стелажите“, добавя той.

Проектирането на монтажни линии за изграждане на повече от един тип превозно средство датира от десетилетия. Въпреки това способността за смяна на производството от един тип автомобил на друг в момента се оказва жизненоважен фактор за автомобилната промишленост, която е ангажирана да се справя с множество предизвикателства.

Потребителите по целия свят започват все по-бързо и по-мащабно да изместват фокуса на своите предпочитания от традиционните седани към SUV моделите. Неотдавнашното покачване на цените на бензина в САЩ е своеобразно напомняне, че по-сериозният шок в поскъпването на петрола прави по-компактните превозни средства отново популярни.

Търговските трусове и „замерянето“ с мита между САЩ и Китай заплашват да засегнат сериозно редица компании, които доставят превозни средства от една страна в друга.

По-слабите продажби в Китай, пазарната стагнация в САЩ и опасенията от тотална търговска война само добавят допълнителна несигурност за автомобилните инвеститори.

Nissan и неговите японски съперници Honda Motor Co и Toyota Motor Corp са едни от най-добрите примери за гъвкаво производство, смятат експерти от автомобилната индустрия.

Исторически погледнато японските концерни се съсредоточават върху необходимите процеси и платформи за смяна на производството, тъй като един модел автомобил не може да издържа цяла производствена фабрика в Япония.

Американските и европейските производители на автомобили продължават да работят, за да наваксат в това отношение. За пример, заводът за камиони на Ford Motor Co в Кентъки вече сглобява някои от най-популярните модели на компанията на подобна платформа, като се очаква да достигне своя пълен капацитет до края на годината.

Заводът на Nissan в Смирна разполага с две линии, като всяка от тях може да произвежда по 60 автомобила на час. В предприятието работят над 8 хил. работника, които сглобяват шест различни превозни средства – три модела SUV и три модела седан, включително и най-продавания автомобил на компанията кросоувъра Rogue.

Данните показват, че през 2017 г. заводът в Смирна е произвел 623 хил. автомобила, или над 97% от неговия капацитет.

Автомобилните заводи са длъжни да оперират на минимум 80% от своя капацитет, за да бъдат печеливши.

За да поддържа предприятието в Смирна в тези проценти, Nissan залага на силните доставки – през изминалата година компанията е изнесла 100 хил. превозни средства до 70 държави. Концернът все още внася по-голяма част от модела Rogue за продажба в САЩ, за да избегне сериозен спад в производството в своите заводи в Япония и Южна Корея.

Американският президент Доналд Тръмп заплаши по-рано през годината да наложи мита върху вноса на автомобили, които могат да достигнат 25%. Това ще се окаже директен удар за компании като Nissan, която внася около две трети от всичките 310 хил. броя модел Rogue, продадени в САЩ през първите девет месеца на годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:57 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още