Над 270 000 собственици на автомобили Volkswagen с манипулиран двигател са се включили за един месец към колективния съдебен иск в Германия срещу автомобилния гигант, съобщи Франс прес.
Към 2 януари 2019 година общо 373 000 притежатели на такива коли са се вписали в регистъра, открит в края на ноември, посочи говорител на съдебната администрация.
Германската асоциация на потребителите VZBV започна съдебната процедура през ноември в съда в Брауншвайг, на няколко километра от централата на Volkswagen във Волфсбург. Групата призна през 2015 година, че е манипулирала 11 милиона автомобила, от които 2,4 милиона са продадени в Германия.
Съдебната процедура започна, след като в сила влезе промяна в законодателството, позволяваща да се подаде колективен съдебен иск. Тя бе въведена след скандала с манипулираните дизелови двигатели, т.нар. Дизелгейт. Очаква се искът да доведе до най-големия процес в мащабната афера.
Ищците искат да се потвърди, че Volkswagen умишлено е навредил на клиентите си, инсталирайки без тяхно знание софтуер, създаващ впечатлението, че колата им е по-малко замърсяваща, отколкото е в действителност.
Жалбоподателите настояват за обезщетения.
Евентуално положително съдебно решение за принципа на обезвъзмездяване ще даде възможност за индивидуални искове за финансови обезщетения от автомобилостроителя.
От самото начало Volkswagen твърди, че искът е неоснователен.
Присъединяването към колективната процедура ще бъде възможно до деня преди началото на процеса, очакван през 2019 година. Потребителската асоциация обаче призова клиентите си да регистрират жалбите си до 31 декември 2018 година, тъй като е възможно след тази дата Volkswagen да пледира за изтекла давност.
Досега Дизелгейт е струвал на автомобилния гигант над 28 милиарда евро за изтегляне на автомобили и съдебни процедури. По-голямата част от тази сума е изплатена в САЩ, където Volkswagen не само върна парите на близо половин милион клиенти, но и покри до 10 000 долара за лихви и обезщетения.
В Германия Volkswagen плати само две глоби на обща стойност 1,8 милиарда евро и препоръча на германските си клиенти да не правят технически поправки на колите си.
Групата предлага по-скоро подмяна на манипулиращия софтуер и субсидии за връщане на стари коли и придобиване на нов, по-екологично чист модел.
/БТА/


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?