fallback

Автомобилните концерни инвестират в електромобили въпреки слабото им търсене

Миналата година само 2% от продажбите на коли в САЩ са включвали напълно електрически или хибридни модели

12:30 | 20.04.19 г. 4

Концептуалният електромобил на Kia HabaNiro по време на автомобилното изложение в Ню Йорк. Снимка: Архив Ройтерс

Търсенето на електромобили остава ниско на американския пазар, но ръководители в индустрията на автомобилно изложение в Ню Йорк тази седмица съобщиха, че планират инвестиции за милиарди долари, макар да призовават за търпение, пише Ройтерс.

Официални представители заявиха, че компаниите им разработват множество нови модели електромобили на фона на растящите изисквания на регулаторите в света.

Миналата година само около 2% от продажбите на автомобили в САЩ са включвали напълно електрически или хибридни модели, като на Tesla се падат над една трета от продажбите. САЩ заемат седмо място по продажби на електрически коли като процент от общите продажби, сочат данни на Международната агенция за енергия (МАЕ).

Мишел Кребс, анализатор в компанията за онлайн продажби Autotrader, очаква електромобилите да запазят сравнително скромния си дял до подобряването на инфраструктурата за зареждане, цените и представянето на батериите.

„Това ще бъде доста дълго пътуване“, казва Кребс и допълва, че продажбите на електрически коли първоначално може да нараснат значително във флотилията на държавните служби и корпорациите.

В Ню Йорк ръководители в индустрията казват, че са изправени пред препятствия при продажбите на електромобили – трайно ниски цените на горивото, липса на информираност от страна на потребителите, по-висока цена заради батериите и притеснения от страна на клиентите за наличието на инфраструктура за зареждане.

Въпреки това автомобилните компании показват по-спортни и креативни електромобили от първоначалните модели, които бяха предимно малки коли.

Подразделението за луксозни коли Genesis на Hyundai Motor показа по време на изложението концептуалния електромобил Mint, който може да изминава 320 км след пълно зареждане и бързо да се презарежда. А звеното й Kia представи консептуален електрически кросоувър с врати като крила на пеперуда, наречен HabaNiro.

Daimler показа новия джип Mercedes-Benz, наречен EQC Edition 1886, който ще бъде пуснат в продажба идната година, „и след това имаме още много електрически коли, които ще дойдат през следващите години“, каза Дитмар Екслер, който ръководи подразделението на Mercedes-Benz в САЩ.

Jaguar Land Rover започна да предлага електрическия Jaguar I-PACE в края на 2018 г. в САЩ и продава само около 200 коли на месец. „Ще мине много, много време преди масовото им възприемане“, казва Джо Еберхард, който ръководи подразделението на компанията за Северна Америка.

I-PACE, чиято цена е 70 хил. долара, беше определен за кола на годината в света тази седмица на изложението в Ню Йорк.

По пътищата в САЩ има приблизително 300 млн. коли, които се движат на бензин, казва Еберхард. „Никой няма да ги хвърли в океана“, допълва той.

Еберхард отблязва, че икономичеките предимства на електромобилите са малки при сегашните цени на бензина. Той казва, че собственикът на I-PACE ще може да спестява средно около 500 долара на година, като използва електричество вместо гориво, но също така ще спести и от разходи за поддръжка.

Германската Volkswagen и подразделението й Audi ще представят няколко нови електромобила в идните две години и имат агресивни цели за обем на продажбите, като се стремят 20 до 30% от продажбите им да бъдат на електромобили до 2025 г.

В рамките на споразумението за уреждане на скандала „дизелгейт“ VW се съгласи да добави най-малко още три електрически коли, включително джип, в Калифорния до 2020 г.

Ръководителят на Volkswagen за САЩ Скот Кеог казва, че компанията, която показа концептуалния модел ID Buggy EV, инвестира в електрически коли не водена от вина заради проблеми с дизела в миналото, а за да спечели пари.

Кеог добавя, че в идните три години ще бъдат показани множество електромобили. „Мисля, че през 2025 г. ще сме истински наясно дали тези коли ще се утвърдят“, смята той.

Audi съобщи наскоро, че планира да започне да продава новия си електрически джип E-Tron на американски потребители идния месец. Концернът достави неотдавна тестови автомобили на своите 300 автокъщи, казва Марк Дел Росо, президент на Audi за Америка. Той отбелязва, че много хора, които са резервирали E-Tron, са нови потребители на бранда Audi.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:40 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още