Правителството на Франция увеличи драстично допълнителните такси, налагани на автомобилите с по-високи нива на вредни емисии. Мярката ще засегне преди всичко купувачите на SUV модели, които по правило са по-тежки и с по-висок разход от традиционните коли тип седан и хечбек. От 2020 г. допълнителният налог ще е не 12 500 евро, както досега, а 20 000 евро.
SUV сегментът е най-бързо растящият във Франция, с 30% дял през тази година. Електромобилите са все още нищожна част от пазара, въпреки че досега държавната субсидия бе доста щедра - по 6300 евро за кола. Стимулите обаче струват доста скъпо на хазната: около 550 милиона евро само през 2018 година, според френската сметна палата. Затова догодина те ще паднат до 6000 евро на кола (стига да не е по-скъпа от 45 000 евро), а след 2021 ще отпаднат напълно.
В същото време обаче държавата ще намали и субсидиите за покупка на електромобили.
"Това е двойно наказание за потребителите", заяви Люк Шател, шеф на бланшовата организация на автомобилния бизнес PFA, пред Bloomberg. "Такава политика е явно непоследователна... Пазарът на електромобили няма да тръгне нагоре без силни стимули от държавата. Всички губят от такава политика: нашата индустрия, околната среда и покупателната способност на французите".
Повишените френски такси идват като "бонус" към новите общоевропейски изисквания за емисии, за които производителите ще плащат милиардни глоби, ако надхвърлят тавана.
Какво казва финансовият министър Брюно Льо Мер вижте в продължението на материала в Automedia.bg!


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
преди 5 години хахото е неук демагог, не му обръщай внимание ... само в неговата болна логика Европа убива тези марки отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не може да се лежи на стари лаври, особено в един толкова динамичен свят. Реално, тези компании имат огромно предимство - десетилетия опит, разпознаваема марка и клиенти, които харесват марката. Просто трябва да заменят ДВГ с ел задвижване.П.с. проблема на автопроизводителите реално е съвсем друг - споделените услуги и желанието на хората да купуват коли. Това може рязко да се преобърне със самоуправляващите се коли. Реално за какво да се занимаваш с покупка на кола, гараж, паркоместа, поддръжка и т.н. след като можеш да си викнеш кола на адреса ти и да закара до където искаш? Даже ще можеш да си пиеш колкото ти душа иска :) :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Европейските марки коли топ, върха на автомобила. Без аналог в света, Ферари,Порше Ламборгини, Бугати, Астън Мартин, Макларън,Ролс Ройс, Лотус, Спайкър, Мерцедес,БМВ, Ауди,Волво, Рейндж Роувър, Мазерати.. цял свят се прекланя и купува. Това е еталона за коли и това ли ще убие Европа? Заради заветния половин градус! Ехехех майна.та ви! отговор Сигнализирай за неуместен коментар