Автомобилният концерн Bentley вярва, че може да запази присъствието си във Великобритания и да избегне по-нататъшно съкращаване на работни места в случай на Brexit без сделка, като добави, че подобен развой определено ще влоши рентабилността му.
Марката луксозни автомобили трябва да координира своите решения относно производството с компанията майка Volkswagen Group, която разполага с фабрики в цяла Европа, споделя изпълнителният директор на Bentley Ейдриън Холмарк, цитиран от Automotive News Europe.
Bentley ще продължи да изгражда своите модели в Крю, Англия, но бъдещите програми могат да се фокусират върху други локации, изтъква ръководителят в интервю за Bloomberg.
„Всеки път, когато пускаме продукт - въпреки че сме 100-годишна компания, която оперира в Крю в продължение на повече от 80 години - ние трябва да се борим да запазим продуктите в Крю“, изтъква Холмарк, добавяйки: „А нашата конкурентоспособност, нашата гъвкавост по отношение на структурата на разходите и отношенията ни с колегите и работната сила, това са ключови фактори“.
Въпреки че Bentley обяви плановете си за съкращаване на 1000 работни места във Великобритания, Холмарк заяви, че няма непосредствен риск от по-нататъшно намаляване на работната сила, дори ако преговарящите между Обединеното кралство и Европейския съюз (ЕС) не успеят да постигнат търговско споразумение преди крайния срок - 31 декември.
Автомобилният производител се е запасил с компоненти, за да създаде буфер срещу евентуални смущения по отношение на доставките, и ще трябва да повиши цените за ЕС, ако се увеличат данъците върху частите и митата върху неговите превозни средства.
"Това не поставя на риск съществуването на компанията, както и присъствието ѝ във Великобритания, но определено влошава рентабилността ни", подчертава Холмарк.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол