В наши дни луксозните ръчни часовници и куфарчетата са се превърнали в задължителен аксесоар към определен автомобил от висок клас. И компаниите залагат на този тренд, произвеждайки различни луксозни аксесоари под една марка, като едно бързо търсене в Google може да покаже десетки подобни комбинации.
Но колко често може да се срещне „комплект“ автомобил и самолет от една марка?
Бразилският авиокосмически конгломерат Embraer SA работи с германския производител на луксозни автомобили Porsche с идеята да бъдат създадени 10 двойки самолети Embraer Phenom 300E и коли Porsche 911 Turbo S. Цената на всеки „дует“ ще започва от малко над 11 млн. долара, като се очаква производството им да отнеме малко повече от година, пише Bloomberg.
порше
„Самолетът е предназначен да бъде пилотиран от самия собственик, като ние искаме автомобилът да бъде автономен“, изтъква Борис Апенбринк, директор в Porsche. „Тук става въпрос за осъществяването на мечтите на нашите клиенти“, добавя той.
Брандиране за милиардери
Упражненията по брандиране сред компаниите за луксозни стоки не са нещо ново. Автомобилните производители отдавна си партнират с компании, като производители на яхти, часовници, технологии за озвучаване, за да споделят знанията си за дизайна и да разширят своя технически и пазарен обхват, дори ако обявените продукти никога не достигат до производство.
Концерни като Aston Martin, BMW, Ferrari, Lamborghini и Mercedes-Benz са особено активни в сегмента за морски транспорт, създавайки високоскоростни лодки, луксозни яхти и дори подводници.
По-рядко се случва автомобилният производител да погледне към небето - проект, по който се работи от четири години, споделя Джей Бийвър, вицепрезидент на отдела за вътрешен дизайн в Embraer.
Porsche Type 64. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg
Германският производител на автомобили е естествен партньор на базираната в Сао Пауло компания, добавя той, като се има предвид дългогодишната ѝ връзка с авиацията. Самият Фердинанд Порше произвежда самолетни двигатели още през 1908 г., подчертава Бийвър, като „Type 64 също е бил вдъхновен от авиокосмическите технологии“, продължава той, визирайки емблематичния автомобил с вид на космически кораб, създаден през 1939 г.
Това е първият път, в който двете компании извършват съвместен проект.
„Участието в проектирането на самолети или пилотската кабина може би ще бъде следващата стъпка към бъдещето“, посочва от своя страна Апенбринк.
Доставките на тази комбинация от продукти се очаква да започнат в края на 2021 г.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа