fallback

Автомобилните концерни отчитат силно първо тримесечие в САЩ

Търсенето на пикапи и кросоувъри помага на автопроизводителите да отбележат се възстановят на американския пазар след трудната 2020 г.

12:34 | 02.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Автомобилните производители отчитат ръст на продажбите в САЩ през първото тримесечие на годината, след като General Motors Co., Toyota Motor Corp. и други големи имена от индустрията успяха да се възползват от силното търсене на нови автомобили и пикапи, пише Bloomberg.

Според оценките на анализаторите продажбите на автомобили в САЩ нарастват с над 8% през тримесечието. Увеличението отразява засилването на търсенето на фона на напредъка при ваксинациите срещу коронавируса. Повишеното доверие относно възстановяването на икономиката и опасенията, свързани с проблемите при доставките на автомобилни чипове също стимулираха търсенето през разглеждания период.

Основните производители на автомобили или отговарят, или са успели да надхвърлят осреднените прогнози на анализаторите за продажбите. 

Сегментът на кросоувърите

Продажбите на General Motors нарастват с 3,9%, водени от търсенето на кросоувъри като Chevrolet Traverse и Cadillac Escalade. Увеличените доставки при тези модели помагат да се компенсират по-слабите продажби на автомобили като Chevy Equinox и GMC Terrain.

Въпреки недостига на полупроводници, който принуди много концерни да ограничат своето производство, General Motors очаква солидна година на растеж. Най-голямата американска автомобилна компания прогнозира, че продажбите в САЩ за 2021 г. ще достигнат 16,7 милиона автомобила, което е над средната оценка на анализаторите от 16,5 милиона броя.

„Потребителското доверие и разходите ще продължат да се увеличават благодарение на стимулите, ускорения темп на ваксинации и прогресивното възстановяване на икономиката“, коментира Илейн Бъкбърг, главен икономист на General Motors. „Търсенето на автомобили трябва да остане силно през цялата година“, добавя тя.

Новосформираната автомобилна компания Stellantis NV отчете 5% ръст на продажбите за тримесечието, докато Ford Motor Co. отбеляза леко повишение от 0,6%. И двамата производители се възползваха от силното търсене на своите пикапи и кросоувъри. Автомобилът Ram 1500 на Stellantis изпреварва в това отношение конкурентния модел Silverado на General Motors, нареждайки се на второ място след F-150 на Ford.

пазар

Ram изпревари Chevrolet Silverado с повече от 22 000 бройки, след като вторият зае втората позиция през 2020 г.

И трите автомобилни концерна от Детройт се сблъскват с проблеми заради глобалния недостиг на чипове за производството на своите модели, предлагащи най-висок марж. Миналата седмица Stellantis обяви, че ще затвори половината от заводите си в Северна Америка, а Ford предупреди в сряда, че е принуден да преустанови работа на две фабрики, в които се сглобява F-150.

Южнокорейските концерни Hyundai Motor Co. и Kia Corp. обявиха, че общите им продажби в САЩ са нараснали със 76 на сто през март спрямо година по-рано заради голямото търсене на техните кросоувъри, съобщава Korea Bizwire.

Двете компании са продали общо 141 926 автомобила в САЩ през март спрямо 80 531 броя година по-рано. По отделно – продажбите на Hyundai достигат 75 403 броя спрямо 35 118 продадени автомобила година по-рано. При Kia ръстът достига 47% до 66 523 броя спрямо 45 413 превозни средства за март 2019 г. 

„Силното доверие на потребителите, стабилните запаси, завладяващата (продуктова) гама, рекламата и усилията на нашите дилъри се обединиха, за да постигнат тези резултати“, заяви Ранди Паркър, вицепрезидент в американското звено на Hyundai.

За първото тримесечие продажбите на Hyundai/Kia отчитат 22-процентен ръст на годишна база до 326 680 автомобила спрямо 268 820 превозни средства преди година. В това отношение компаниите отчитат абсолютен рекорд, откакто присъстват на американския пазар.

Японският концерн и най-голям автомобилен производител за 2020 г. по пазарен дял Toyota отчита скок в продажбите от 22 на сто, както и 87-процентен ръст само през март, до 603 066 превозни средства. Основен принос в случая има силното търсене на кросоувъра RAV4 и популярния пикап Tacoma.

Луксозната марка на Toyota Lexus отчита едно от най-силните си представяния през първото тримесечие и своя най-силен март, подкрепена от продажбите на SUV модела RX.

Японският автомобилен производител Nissan отчете ръст на продажбите за първи път от девет тримесечия насам. В това отношение компанията регистрира увеличение от 10,8% до 285 553 автомобила. С ръст в продажбите от 45 на сто кросоувърът Rogue представлява близо една трета от общите доставки на компанията за периода. В същото време марката Infiniti отчита спад от 25 на сто.

Конкурентът Honda Motor Co. отчита ръст от 16 на сто до 347 091 броя през първото тримесечие. В същото време компанията отбелязва своеобразен рекорд през март. Търсенето на нейния най-популярен кросоувър CR-V нараства двойно през март, като засилен интерес имаше и спрямо пикапа Ridgeline, чиито доставки се увеличават трикратно през март.

Лидерът на пазара на електрически превозни средства Tesla Inc. все още не е предоставил насоки кога ще представи данни за продажбите за първото тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:52 | 03.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още