fallback

Alfa Romeo се отказва от платформата Giorgio и ще използва тази на Stellantis

„Ако не сте електрифицирани, значи сте мъртви“, изтъква ръководителят на италианската марка Жан-Филип Импарато

20:42 | 22.04.21 г.
Автор - снимка
Създател

Италианската автомобилна марка Alfa Romeo се отказва от своята платформа Giorgio и ще изгражда новите си модели на нова платформа, разработена от компанията-майка Stellantis, съобщава Automotive News Europe.

Архитектурата Giorgio стои в основата на седана Giulia и кросоувъра Stelvio.

Бъдещите модели на Alfa ще използват архитектурата STLA large, заяви новият изпълнителен директор на марката Жан-Филип Импарато.

По време на годишното събрание на акционерите на Stellantis, което се проведе на 15 април, ръководителят на концерна Карлос Таварес е заявил, че компанията ще използва четири платформи за електромобили в рамките на групата, състоящата се от 14 марки.

Stellantis беше създадена в края на януари след сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles.

Импарато заяви, че всички бъдещи автомобили Alfa ще бъдат електрифицирани – или изцяло електрически, или хибриди. "Ако не сте електрифицирани, значи сте мъртви", изтъкна той. 

Забавянето на Tonale е потвърдено

Импарато потвърди, че пазарната реализация на предстоящия компактен кросоувър Tonale, критично важен модел за възраждането на марката - е отложено с 12 седмици. Източници на компанията заявиха пред Automotive News Europe по-рано този месец, че шефът на Alfa е поискал работата на силовия агрегат на плъгин хибрида да бъде подобрена, отлагайки пазарния дебют на автомобила за началото на 2022 г.

Производството на Tonale ще започне в завода на Stellantis в Помиляно в Италия през март 2022 г., като продажбите ще стартират на 4 юни 2022 г.

Залезът на Giorgio

Премахването на платформата Giorgio бележи края на архитектурата, която беше обявена през 2014 г. от тогавашния изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles Серджо Маркионе като част от плановете му да трансформира марката в световен конкурент на германските премиум марки като BMW.

Стратегията на Alfa за възраждане от 2014 г. планираше марката да представи осем модела до края на 2018 г., като се очакваше глобалните продажби да нараснат до 400 000 автомобила до 2018 г. от 74 000 броя през 2013 г. По това време FCA заяви, че архитектурата Giorgio е „достатъчно гъвкава, за да бъде използвана от марките Chrysler и Dodge, защото само Alfa не може да генерира достатъчен обем, за да постигне значими икономии от мащаба“.

Нито една друга марка под чадъра на FCA не възприе платформата, защото беше твърде скъпа за техните модели. Тя беше използвана само от Giulia и Stelvio. Кросоувърът Maserati Grecale, който ще се появи по-късно тази година, ще използва платформата, тъй като споделя основите си със Stelvio.

Бившият изпълнителен директор на FCA Майк Манли забави плановете на Alfa Romeo за нови продукти до само четири автомобила.

Импарато отказа да обсъжда по-нататъшни анонси относно продуктите на Alfa Romeo. Той заяви, че Alfa работи както по 5-годишния си план, който ще бъде представен, след като бъде одобрен и финансиран, така и по по-дългосрочния 10-годишен план. "След като дефинираме тези планове, няма да ги променяме, защото не трябва да променяте стратегията всеки ден", посочи Импарато.

Новият план на Alfa ще бъде представен през последното тримесечие на тази година или през първото на 2022 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:01 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още