Шведският автомобилен концерн Volvo Group заяви, че очаква нови смущения от недостига на полупроводници, който може да принуди производителя на тежкотоварни превозни средства да ограничи своите операции. Това би засегнало възстановяването му от блокадите от миналата година, наложени от редица страни по света заради пандемията от коронавирус, съобщава Bloomberg.
Компанията, която предупреди през март, че производството ѝ може да бъде преустановено от две до четири седмици през текущото тримесечие, заяви, че не може да изключи „допълнителни“ смущения. Спирането на производствените операции може да се прехвърли и върху други части на бизнеса на концерна. Освен търговски превозни средства Volvo произвежда строителна техника и двигатели за моторни лодки.
„Глобалната верига на доставки на полупроводници, както и за други компоненти, остава много нестабилна и несигурността относно производството е голяма“, заяви главният изпълнителен директор на концерна Мартин Лунщед. „Поддържаме готовност да увеличаваме производството, когато е възможно“, добавя той.
Автомобилните производители са принудени да редуцират временно производството в някои свои заводи, тъй като нарастващото търсене на потребителска електроника пренасочи фокуса на доставчиците към тази индустрия, докато автомобилните концерни все още се възстановяваха от националните блокади от 2020 г. Ситуацията се влоши, когато избухна пожар в един от заводите на японския производител на чипове Renesas Electronics по-рано тази година.
Френският автомобилен концерн Renault SA заяви по-рано в четвъртък, че прогнозирането на производството е трудно, тъй като няма яснота около предлагането. Тази седмица германският производител на автомобили и тежкотоварни превозни средства Daimler AG посочи, че ще прехвърли на непълен работен ден няколко хиляди служители в Германия заради глобалния недостиг на чипове, а шведският конкурент на Volvo Scania AB предупреди, че въздействието на дефицита ще продължи и през 2022 г.
През първото тримесечие Volvo отчита двукратно нарастване на поръчките за камиони до 85 461 броя. Проблемите с доставките оказват минимално въздействие върху бизнеса на компанията от началото на годината. Оперативната печалба на шведския концерн скача с 66% до 11,82 млрд. шведски крони (1,4 млрд. долара), надминавайки очакванията на анализаторите.


19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Бъдещата кралица на Нидерландия впечатли със 146-годишна тиара и старинно колие
Ядрена тайна, заровена в хималайските ледници: Как ЦРУ загуби радиоактивно устройство в Индия
Реалната заплаха на криптовалутите за банките
Вижте коледната картичка на кралица Летисия и испанското кралско семейство