Американският автомобилен концерн General Motors Co. обеща да електрифицира марката Cadillac и това вече се случва: електромобилът Cadillac Lyriq ще влезе в производство почти година по-рано от първоначално планираното, като се очаква да се появи на пазара в началото на 2022 г., съобщава Bloomberg.
Lyriq ще се продава на цена от малко под 60 хил. долара с редица включени опции и ще представлява основната на плана на GM да трансформира напълно марката до 2030 г.
Ако пазарът на електромобили продължи да се разширява с бързи темпове, Cadillac ще може да се „изчисти“ от двигателите с вътрешно горене пет години по-рано от останалите автомобилни звена на концерна.
Ускореното пазарно реализиране на Lyriq е част от стратегията на GM да се домогне до лидерската позиция при електромобилите и да премине към продажби единствено на екологични автомобили до 2035 г.
През последните месеци компанията обяви, че изгражда завод за производство на батерии в Тенеси, закупуването на дял в стартъп за батерии и пускането на електрически пикап Chevrolet.
„Индустрията е достигнала преломна точка“, изтъква вицепрезидентът на Cadillac Рори Харви. „Искахме да започнем този преход по-рано. Ще завършим това десетилетие като марка за електромобили, което означава, че ще спрем да продаваме нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2030 г.“, добавя той.
Cadillac расте в Китай, радвайки се на стабилно търсене, но марката се сблъсква с доста препятствия в опит да си върне старата слава в САЩ. Според Харви брандът ще успее да се възстанови чрез нови технологии като функцията за автономно шофиране Super Cruise, бързото зареждане на батериите и големия сензорен дисплей. Новият кросоувър ще предлага пробег с едно зареждане от 300 мили (480 км). Възможността за бързо зареждане може да осигури заряд за 76 мили за 10 минути.
Новите технологии дават на Cadillac шанс да се конкурира успешно с другите електромобили и да ускори електрификацията си, изтъква Александър Едуардс от консултантската фирма Strategic Vision.
В началото на годината GM обяви, че работи по стратегия за изграждането на поне едно ново електрическо превозно средство, вдъхновено от своята спортна линия Corvette, което потенциално би разширило бранда до цяло семейство превозни средства.
GM разполага с дизайнери, работещи върху няколко концептуални автомобила с марка Corvette, насочени към по-широк кръг купувачи. Експертите се стремят да съчетаят репутацията на Corvette за високоефективното шофиране и агресивен стил със съществени удобства като допълнително интериорно пространство и място за багаж.
Кросоувърът на Corvette може да се появи на пазара веднага след 2025 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?