Приходите на френския автомобилен концерн Renault SA неочаквано спадат през първото тримесечие на годината, тъй като компанията изостава от своите европейски конкуренти при възстановяването от пандемията от коронавирус, съобщава Bloomberg.
Приходите от продажби на Renault се свиват с 1,1% до 10 млрд. евро, като те не успяват да отговорят на очакванията на анализаторите от 10,14 млрд. евро приходи.
В същото време BMW AG и Daimler AG отчетоха в рамките на последните няколко дена ръст в приходите, надминавайки пазарните очаквания.
Зависимостта на Renault от европейския пазар и портфолиото му, доминирано от автомобили за масовия пазар, затрудняват възстановяването му от щетите, които пандемията нанесе през 2020 г.
Продажбите на автомобили в Европа се възстановяват по-бавно, отколкото тези в Китай, където Renault не разполага с толкова силно присъствие, колкото германските концерни Volkswagen AG, BMW и Daimler.
Френската компания успя да свие инвентара си с 26% от преди година до 487 000 автомобила в края на март.
През първото тримесечие Renault успява да продаде с 1,1% повече леки и лекотоварни коли в глобален мащаб. Въпреки че продажбите на електрическия модел Zoe спадат, компанията успява да отчете близо 10 000 заявки за своя нов кросоувър Dacia Spring. Електрическата гама на концерна се конкурира с моделите на Volkswagen и Stellantis.
Renault
Коронавирусът притиска допълнително Renault, добавяйки още главоболия към проблемите със свръхкапацитета и сътресенията в алианса с Nissan Motor Co.
Френският автомобилен производител взе държавен заем от 5 млрд. евро миналата година, гарантиран от правителството на Франция, а миналия месец продаде дела си в Daimler за 1,14 млрд. евро, за да запаси своя кредитен рейтинг.
Миналата година Renault отчете рекордна загуба, дължаща се най-вече на обезценки и разходите за преструктуриране в Nissan.
Главният изпълнителен директор Лука ди Мео представи план за подобряване на финансовото състояние на концерна през януари, който не се хареса на инвеститорите. Компанията се е насочила към марж на оперативната печалба от 3% до 2023 г. и най-малко 5% до средата на десетилетието в сравнение с възвръщаемостта от 4,8%, отчетена през 2019 г.
Renault също така обяви план за премахване на около 14 600 работни места в целия свят и намаляване на производствения капацитет с почти една пета в опит да редуцира разходите с повече от 2 млрд. евро.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?