Оперативната печалба на южнокорейския автомобилен концерн Hyundai Motor нараства почти двойно през първото тримесечие спрямо година по-рано благодарение на силното търсене, съобщава Nikkei Asia Review. Компанията обаче предупреди, че глобалният недостиг на чипове помрачава перспективите за второто тримесечие.
Най-големият автомобилен производител в Южна Корея, пети по пазарен дял в световен мащаб, заяви, че оперативната му печалба достига 1,7 трлн. вона (1,5 млрд. долара) за периода януари-март, което е с 91,8% повече от същия период на миналата година.
Приходите от продажби на концерна нарастват с 8,2% до 27,4 млрд. вона, докато нетната печалба се увеличава със 175,4% на годишна база до 1,5 трлн. вона, тъй като стойността на дяловете му в други бизнеси се увеличава. Оперативната печалба отчита ръст от 32,1%, докато нетната нараства с 28,6 на сто спрямо предходното тримесечие, въпреки че продажбите се свиват с 6,3%.
Hyundai обяви силните резултати, докато се опитва да се справи с глобалния недостиг на полупроводници, който принуди много компании от автомобилната индустрия да редуцират временно производството и да съкратят част от своите служители.
В понеделник и вторник (19 и 20 април) Hyundai спря временно производството на своите седани Sonata и Grandeur в една от фабриките си заради липсата на чипове, което доведе до загуба на производство на 2050 автомобила. За втори път през седмицата и за трети път от месец насам Hyundai спира производствените линии в завода в Улсан, едно от трите негови съоръжения в Южна Корея.
Компанията прогнозира проблемите с недостига да се задълбочат през май, но добави, че е твърде рано да се направи прогноза за цялата година относно производството.
„Очакваме ситуацията с чиповете през май да се влоши спрямо април“, изтъква главният финансов директор на Hyundai Сео Кьон-хюн.
Ръководството на концерна призна по-рано този месец, че дружеството се сблъсква с проблеми, свързани с доставката на чипове.
Hyundai е поредната автомобилна компания, която изпитва затруднения от дефицита. Конкуренти като General Motors, Volkswagen, Ford, Fiat Chrysler, Toyota и Nissan предупредиха, че са били принудени да свият производството на някои свои модели, за да поддържат стабилна работата в своите съоръжения.
Hyundai обясни силните финансови резултати с увеличените продажби на автомобили, както и на подобренията, направени по отношение на продуктовата гама. Маржът на оперативната печалба се е увеличил до 6% през първото тримесечие от 3,4 на сто година по-рано.
Анализаторите очакват маржът на компанията в САЩ да се подобри допълнително през тази година, воден от продажбите на автомобили от марката Genesis, които нарастват почти трикратно на американския пазар.
Hyundai също обяви своята средносрочна и дългосрочна стратегия за електрическите превозни средства. Компанията заяви, че има за цел да увеличи продажбите на електрически автомобили до 160 хил. превозни средства, свързани с осем модела, през тази година спрямо 100 хил. автомобила при налични четири модела миналата година.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“