Само Volkswagen и Volvo сред големите автомобилни производители са достатъчно ангажирани с електромобилността и по този начин - с климатичните цели на Европейския съюз (ЕС), показва ново проучване.
Двете компании имат „агресивни и надеждни стратегии" за преминаване от автомобили с двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства (EV), показва проучване на Европейската климатична група „Транспорт и околна среда“ (T&E) в сряда, което се основава на прогнозите на IHS Markit за автомобилното производство.
Volkswagen се стреми до 2030 г. 55% от продажбите ѝ в Европа да са на електромобили, докато шведският автомобилен производител Volvo, който принадлежи на китайския Geely, възнамерява дотогава да превключи продуктовата си гама изцяло на електрически превозни средства, пише германският Handelsblatt.
Други като Ford са си поставили амбициозни цели, „но нямат надежден план да стигна до него", казва T&E в проучването. BMW, Jaguar Land Rover, Daimler и Toyota ще се справят най-зле, тъй като имат по-малко продажби на електромобили и нямат „амбициозни цели, нито ясна стратегия за електромобилността".
BMW, Daimler и Toyota освен това били твърде зависими от хибридните модели. Досега BMW и Daimler не са обявили конкретни срокове за премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене от моделната си гама.
Очаква се ЕС да постави по-амбициозни климатични цели през това лято: До 2030 г. средните емисии на CO2 от новите автомобили трябва да бъдат с 50% под нивото от 2021 г. в сравнение с предишната цел от 37,5%.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво