Главният изпълнителен директор на германската автомобилна група Херберт Дийс избегна въпросите относно евентуалното първично публично предлагане на марката луксозни автомобили Porsche AG като посочи, че всяка стъпка за навлизане на капиталовите пазари трябва да бъде внимателно обмислена, съобщава Ройтерс.
„Както казах, продължаваме да преглеждаме нашите опции. Приоритетът ни сега е да финансираме производството на батерии, където се опитваме да осъществим частично инвестиране отвън, да разработваме нашите модели“, посочи Дийс пред анализатори след представянето на резултатите на концерна за първите шест месеца на годината.
Volkswagen все още притежава 89,72% от Traton, звеното за камиони, която излезе на борсата през 2019 г.
Коментарите на Дийс са предшествани от новата оферта, която Volkswagen отправи за придобиването на Europcar съвместно с Attestor и Pon Holdings. Volkswagen ще притежава две трети от компанията, докато делът на Attestor и Pon Holdin ще бъде съответно 27% и 7%.
Коригираната оперативна печалба на Volkswagen в размер на 11,4 млрд. евро през първото полугодие надминава 10-те милиарда евро, отчетени от групата за същия период на 2019 г., преди да избухне пандемията. Нетният паричен поток от автомобилния бизнес на концерна достига около 10,2 млрд. евро, осигурявайки на Volkswagen здрав финансов мускул за финансиране на различни видове инвестиции.
Най-големият европейски автомобилен концерн очаква оперативният марж да нарасне до 6-7,5%, повишавайки прогнозата си за втори път тази година. В същото време недостигът на полупроводници се очаква да засили своето негативно влияние върху автомобилната индустрия през втората половина на годината.
„Успешно ограничихме въздействието от проблемите при полупроводниците, въпреки че очакваме по-силно изразени ефекти през третото тримесечие“, заяви главният финансов директор Арно Антлиц.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си