Британските автомобилни фабрики отчетоха най-слабия си ноември от 37 години насам, тъй като секторът продължава да страда от разпространението на коронавируса и проблемите в глобалните вериги на доставка, сочат индустриални данни, цитирани от Ройтерс.
Производството на автомобили във Великобритания се е свило с 28,7% през ноември до 75 756 броя въпреки 53-процентния ръст при производството на електромобили, съобщава Обществото на производителите и търговци на автомобили (SMMT).
Това е пети пореден месец на спад и най-слабият ноември за британската автомобилна индустрия от 1984 г. насам.
Част от спада се дължи на принудителното затваряне на автомобилната фабрика на Honda през юли, като главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоуз заяви, че цифрите са "невероятно тревожни" и подчертават значимостта на ситуацията.
През първите 11 месеца на 2021 г. британското производство на автомобили е намаляло с 433 хиляди до малко под 800 хиляди броя в сравнение с 2019 г.
„COVID-19 оказва сериозно влияние върху веригите на доставка, причинявайки глобален недостиг – особено на полупроводници – което вероятно ще засегне сектора и през следващата година“, изтъква Хоуз.
Рисковете от ново икономическо забавяне, причинено от омикрон варианта на коронавируса и ускоряващата се инфлация, създават най-тежката бизнес среда от десетилетия насам, добавя той.
„Трябва да се обърнем към правителството да предостави мерки в подкрепа по същия начин, по който направи за други сектори, засегнати от COVID“, посочва Хоуз.
Във вторник Великобритания обяви, че ще подкрепи бизнеса с 1 милиард паунда, като мерките засягат ресторантите, хотелите и предприятия, свързани с културата, докато автомобилната индустрия остава встрани от пакета.
Според Хоуз британската автомобилна индустрия е подготвена толкова добре, колкото би могла да бъде по отношение на прилагането на пълен митнически контрол след Brexit по границите на Обединеното кралство от 1 януари, но всяко забавяне внася допълнителен стрес върху операциите.
„Ако възникнат проблеми, незабавно трябва да се приложат извънредни мерки, за да се поддържа гладкото протичане на трансграничната търговия“, подчертава Хоуз.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо