fallback

Ford изоставя географското разделение на бизнеса си

Компанията ще разделя своите операции според функционалността от следващата година

17:09 | 08.03.22 г.

След 55 години от основаването на Ford of Europe звеното вече няма да бъде отделна единица в рамките на автомобилния производител от следващата година, тъй като концернът престава да отчита регионални финансови резултати, за да се съсредоточи върху новите глобални подразделения, съобщава Automotive News.

Един от най-големите американски автомобилни концерни разделя своя бизнес с електромобили от този с двигатели с вътрешно горене, за да се подготви по-добре за прехода към електрическа мобилност.

Новите подразделения ще намерят място под шапката на групата заедно с три други звена - търговското подразделение на Ford Pro, Ford Drive (преименувано от Ford Mobility) и Ford Credit.

Всяко звено ще отчита отделно своите финансови резултати, без да има географско разделение. 

„Географията все още ще бъде важна за нас, но ще се съсредоточим повече върху бизнес звената от 2023 г. занапред“, посочва главният финансов директор Джон Лоулър по време на дискусия с анализатори на 2 март.

Регионалните бизнес звена вече няма да са на фокус, когато „отчитаме начина, по който управляваме бизнеса“,  добавя той.

Според Ford президентът на европейския бизнес Стюарт Роули е назначен и като директор по трансформацията и качеството, като ще отговаря директно пред главния изпълнителен директор Джим Фарли.

Допълнителната роля на Роули ще включва съдействие за намаляване на разходите и повишаване на качеството. Той ще се съсредоточи "върху сравнителния анализ на всеки аспект от нашия бизнес", изтъква Кумар Галхотра, президент на Ford Blue. "Един от големите разходи са нашите инвестиции в продукти. Ефективни ли са? От световна класа ли са? Ако не са, трябва да пренасочим тези инвестиции, без да компрометираме продукта", добавя той.

Европейският бизнес на Ford

Ford of Europe е създадена през 1967 г. чрез сливането на Ford of Britain, Ford Germany и Ford Ireland.  В бъдеще европейското подразделение на концерна ще бъде до голяма степен разделено между търговския отдел на Ford Pro и Ford Model e, заявява говорител на компанията пред Automotive News Europe.

Базираният в Дънтън, Великобритания, център за разработки на Ford в момента се фокусира върху търговските превозни средства, включително върху микробуси и камиони. Този бизнес до голяма степен ще попадне под управлението на Ford Pro, докато развойните дейности на Ford в Кьолн, Германия, се очаква да станат част от Model e.

Решението за организиране на компанията в нови подразделения цели да позволи на инвеститорите да видят "създаването на стойност" във всяко от звената, споделя Лоулър.

Традиционните автомобилни компании като Ford продължават да изостават по отношение на пазарната капитализация от новите, изцяло фокусирани върху електромобилите, стартъпи, въпреки че продават много повече коли и представят много по-добри финансови резултати.

Преструктурирането ще даде на Ford възможността да черпи от силните страни на своя производствен опит и да ги комбинира с тези на стартъп, смята Фарли.

„Model e ще предизвика толкова вълнение, колкото всеки конкурент, фокусиран върху чистите електромобили, но с мащаба и ресурсите, с които нито една стартираща компания не може да се похвали“, изтъква той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:06 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още