fallback

Първи германски производител започна да продава автономни коли

Mercedes пуска в продажба системата Drive Pilot с допълнителна цена от 5000 евро и нагоре

20:29 | 06.05.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Mercedes е първият производител в Германия, който започва да продава система за високоавтоматизирано шофиране, която може напълно да поеме управлението при блокиран трафик на магистрала. За S-класата тя струва 5000 евро с ДДС, както обяви компанията. За електрическия модел EQS кандидатите ще трябва да заплатят 7400 евро преди ДДС, тъй като трябва да се поръча и пакет за подпомагане на шофирането.

Досега в автомобилите се използваха системи за подпомагане на шофирането, които могат да облекчат шофьора при изпълнението на различни задачи, като например поддържане на лентата за движение, паркиране или спазване на дистанция. Но шофьорът обаче остава отговорен и трябва да държи ръцете си на волана. Това се отнася например и за системата за подпомагане Autopilot на Tesla.

Така Mercedes стана първият производител на автомобили в Германия, който получи одобрение за работа със система, която позволява на водача да се откаже от управлението в определени ситуации и да гледа телевизия например. Той обаче трябва да е готов да си върне контрола по всяко време.

Използването на системата, наречена Drive Pilot, е ограничено от законовите изисквания до много специфични ситуации. Например тя работи само на магистрали, при скорост до 60 километра в час и само ако разстоянието до предния автомобил не е твърде голямо. Ако системата разпознае, че условията са налице, тя може да бъде активирана от водача. Докато Drive Pilot управлява автомобила, отговорността се носи от Mercedes. Ако системата подкани водача да си върне управлението, той има на разположение до 10 секунди, за да го направи.

Съществуват и други ограничения. Въпреки че Drive Pilot ще има право да шофира по време на ремонтна дейност, засега Mercedes се въздържа от тази опция с оглед на допълнителната сложност. Според законовите изисквания автомобил в автоматичен режим трябва да остане в своята лента. Ако например е необходимо да се смени лентата на движение на пътен възел на магистрала, автомобилът трябва да предаде управлението на водача. Отговорният вицепрезидент на Mercedes Жорж Масинг  предполага, че правният обхват ще бъде разширен, когато системите се докажат в ежедневната употреба и създадат доверие: „Ще има натиск от пазара и от всички страни, така че да се получи по-голяма свобода“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:10 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още