IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Daimler Truck е готова със своите първи водородни камиони

За да подсигури производството си, компанията планира да построи фабрика за горивни клетки съвместно с Volvo в Германия

13:43 | 27.06.22 г. 12
<p>
	<em>Снимка: Daimler Truck</em></p>

Снимка: Daimler Truck

Германският производител на тежкотоварни превозни средства Daimler Truck също залага на водородните горивни клетки за своите нови задвижващи системи. Камионите с водородни резервоари се очаква да бъдат представени в понеделник във Вьорт, Бавария. Става въпрос за тестови превозни средства, които ще се движат по обществените пътища, съобщава Automobilwoche. 

Главният изпълнителен директор на концерна Мартин Даум обяви, че първите тестови бройки трябва да излязат на пазара около 2025 г. През втората половина на десетилетието камионът с горивни клетки ще влезе в серийно производство. Той ще разполага с два водородни резервоара и ще предлага пробег от около 1000 километра.

Индустрията на тежкотоварния транспорт е под натиск в Европейския съюз (ЕС), тъй като трябва да постигне наложените екологични цели и стандарти. Новите модели ще трябва отделят средно с 15% по-малко въглероден диоксид през 2025 г., като намалението ще се разшири до 30% за 2030 г. Като база се приемат стойностите от 2019-20 г.

За всяко неизпълнение на целите и стандартите се предвиждат строи наказания.

По отношение на теглото, времето за зареждане и пробега от 1000 километра, водородният камион показва по-добри резултати спрямо електрическия аналог, изтъква техническият директор на Daimler Андреас Горбах. Той „може да бъде разумен вариант за нашите клиенти, най-вече при трудни транспортни операции на дълги разстояния, особено по отношение на общата цена на експлоатация“, добавя Горбах.

Daimler, Volvo и Traton искат да създадат и експлоатират поне 1700 високоефективни зарядни пункта до 2027 г. Батерията става все по-мощна, изтъква Андреас Камел, директор „Стратегически решения“ в Traton за алтернативните задвижвания. Недостатъците по отношение на полезния товар и времето за зареждане избледняват, но "ценовите предимства пред горивните клетки и дизела продължават да растат".

Фабрика за горивни клетки във Вайлхайм

За да подсигури своето производство, Daimler Truck планира да построи фабрика за горивни клетки съвместно с Volvo във Вайлхайм ан дер Тек, Швабия. Твърди се, че там ще работят 800 души. Съвместното предприятие Cellcentric е отговорно за този проект.

За прехода от двигатели с вътрешно горене към нови задвижвания Daimler Truck ще разчита на батерии и горивни клетки. До края на десетилетието се очаква търговските превозни средства с нулеви емисии да представляват до 60% от продажбите на компанията. Производителят е едно от водещите световни имена в индустрията и има повече от 100 хил. служители.

Daimler Truck участва в няколко партньорства за създаване на инфраструктура за зареждане на водородни превозни средства. Концернът подписа споразумение с енергийните гиганти BP, Shell и TotalEnergies за създаване на такива обекти.

Последна актуализация: 19:27 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

12
rate up comment 1 rate down comment 0
data
преди 3 месеца
Дилър във Флорида, например, продава употребяван Ford F-150 Lightning за 193 988 долара. Това е с над 100 000 долара повече от цената, която Ford препоръчва за модела като нов 90 874 долара. Представители на търговското представителство, което предлага колата, оправдаха огромната сума с голямото търсене на електрическия пикап.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 1 rate down comment 0
data
преди 3 месеца
Я слез на земята , аз не виждам някой да дава субсидии в Бг . В Норвегия е друго - имат си суверен фонд пълни с кинтос там да не ги мислим . Та тежките , скъпи, неудобни и с отвратителен обхват мобилни телефони отвяха тия с шайби и да според мен си получиха скрито субсидиране като им позволиха да ползват воените честоти , промениха им законите зада могат да си слагат антените по блоковете , и ред скрити облекчения който им позволиха сравнително бързо да отвеят традиционите телекоми
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 1 rate down comment 0
cyclop
преди 3 месеца
Не знам защо някои неща са толкова трудни за разбиране. С моя автомобил мога извънградско да мина 900 километра с едно зареждане. Правил съм го. Като свърши горивото, където и да съм мога да заредя за още 900 километра за минута-две. Мога да нося туба с гориво за още 300 километра в багажника. Какво толкова неразбираемо има в най-елементарната функционалност на истински автомобил, която се отнема при електрическите играчки? И пак те питам, имаш ли спомен когато излязоха първите тежки, неудобни мобифони, да беше заявено че до няколко години трябва да премахнем всички телефони с шайба? А имаш ли спомен да се даваха субсидии за купувачите на мобифон? Не, нали? Просто те се развиха, станаха по-добри, цените паднаха, и хората малко по малко преминаха към тях по избор и по желание. Както е естествено. А сега какво става? Защо трябва да ни насилват да си сменяме нормалните, функционални автомобили с еквивалента на тежките , неудобни , ужасно скъпи първи мобифони?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 1 rate down comment 0
data
преди 3 месеца
Е не си много прав , например за мен основна екстра на ел колите е тишината , и динамиката разбира се - нещо което трудно се постига от конвенционалните возила . А относно фукциите и сравнението с телефоните нещо май не са ти пресни спомените - защото първите моб. телефони който се предлагаха в бг бяха тежки , неудобни , ужастно скъпи и с ужастно скъпи разговорови . Ама ти си нямал мобифон драгон за да знаеш , нито си му плащал сметките . Та сравнението ти е доста точно но не в твоя полза .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 1
cyclop
преди 3 месеца
А така. А замислял ли си се, че когато излязоха новите телехони, хората напираха за тях, понеже имаха недвусмислени предимства пред шайбата. А не бяха с половината функционалност, но държавата да ти дава субсидия за да си купиш. Ей това е фината, нежна разлика. Че за двойно пари в момента, вземаш автомобил с половината пробег, който се зарежда за 30 пъти повече време. Както и да го погледнеш, не е сделка
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 2
data
преди 3 месеца
Ех , *** много ви се радвам на такива . Замислил ли си се че телефона с шайба (да не говорим за тапчето - ако знаеш квое разбира се ) беше една много надежна машина . *** отиде у отвъдното . Помисли по темата
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 1
cyclop
преди 3 месеца
Слабо ме интересуват градските кафеджии, мен ме интересува да мога да разчитам на автомобила и да го ползвам уверено в трудни ситуации.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 2
data
преди 3 месеца
Който се е качил на електричка не е слязал . Поне от мойте познати . *** ти продължавай да си дуднеш , все още се намират запазени колици от соц епохата за хора като теб
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 0
cyclop
преди 3 месеца
По принцип, моите възражения против безполезните играчки на батерии, заблуждаващо наричани "автомобили", е че имат чувствително по-кратък преход, сравнено с истинските автомобили; че батерийките имат кратък полезен живот и смяната им е безумно скъпа; и че се зареждат десетки, стотици пъти по-дълго от нормален автомобил. За излишно повишеното тегло дори няма да споменавам.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
zelka007
преди 3 месеца
Чисто любопитство , знаеш ли колко е дневен пробег на влекач в Европа ?! И колко са му резервоарите ... Щото предполагам за тях се пънеш , според теб това е единственото приложение на камионите ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още