Докато Volkswagen се готви да стартира търговското производство на компактния електрически кросоувър ID.4 в САЩ, двама опитни мениджъри, които помогнаха на германската автомобилна група да се насочи към електрическата мобилност в Америка, напуснаха компанията, привлечени от високотехнологични стартъпи, съобщава Automotive News.
36-годишният Мат Рена, вече бивш вицепрезидент на VW Group of America за електрическата мобилност, от март е ръководител на хардуера на компанията за автономни превозни средства за доставка Nuro, според профила му в LinkedIn.
Напускането на Рена беше последвано от това на 37-годишния Дъстин Краус, който работи като директор на електрическата мобилност във VW Group of America. Краус вече е старши директор за автомобилните партньорства в стартъпа за рециклиране на батерии Redwood Materials, според информация в LinkedIn.
И Рена, и Краус са работили в миналото за Tesla, като взимат дейно участие в разработването и в пускането на пазара на Model 3. През 2018 г. те се присъединяват към VW of America, докато германската марка се подготвя за пускането на ID.4 в САЩ.
Рена споделя пред Automotive News, че престоят му във VW е оставил хубави спомени и си тръгва от компанията, запазвайки добри отношения. От своя страна Краус изтъква, че е напуснал VW „за възможност, която се случва само веднъж в живота“ - да се присъедини към екипа на Redwood.
Оттеглянето на мениджърите се случва в критичен момент за германската марка и нейните големи амбиции за електрическата мобилност. Миналата седмица разширеният монтажен завод на компанията в Чатануга, Тенеси, изкара първия ID.4 за САЩ от своите производствени линии.
До момента дилърите в страната получават единствено внесени от Германия бройки на модела, който се изгражда в Цвикау.
Говорейки на 16 юни в кулоарите на Конгреса на Automotive News във Вашингтон, главният изпълнителен директор на VW of America Скот Кио заяви, че очаква наличността и инвентара на ID.4 да се повишат драстично в края на тази година и през 2023 г., тъй като производството в Тенеси се увеличава.
„Ще преминем от 1500 коли на месец [внос от Германия] на 7000 коли на месец [произведени в Чатануга] и в крайна сметка заводът ще може да произвежда 10 000 коли месечно“, изтъква Кио, добавяйки: „Така че отново ще съберем дилърите в Чатануга, някъде около септември/октомври, и ще задействаме системата за резервации“.
По думите му първите доставки на произведени в САЩ електромобили ID.4 за дилърите ще започнат през първото или второто тримесечие на 2023 г.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска