fallback

Китай удължава данъчните облекчения при покупката на електромобили

Все още не е ясно докога ще трае програмата, като според индустриални представители тя е удължена с една година

10:16 | 02.08.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китай ще удължи данъчния стимул за покупки на електрически превозни средства след края на декември, тъй като Пекин се опитва да стимулира пазара, на който местните автомобилни производители имат предимство пред чуждестранните конкуренти, съобщава Nikkei Asia Review.

Държавният съвет – правителството на Китай, реши в петък да удължи периода на освобождаване от данъци при придобиването на нови автомобили, захранвани с алтернативна енергия, категория, към която спадат електромобилите.

Властите не уточняват докога ще продължи този стимул, но според представител на местната електромобилна индустрия става въпрос за удължаване с „една година“. 

Китай налага данък върху покупката на автомобили в размер на около 10% от цената на превозното средство, според местните медии.

Пекин въведе облекчения за купувачите на по-екологични коли през 2014 г., за да насърчи производството и продажбите на превозни средства с ниски и нулеви нива на емисии. Програмата трябваше да приключи в края на тази година.

Данъчното облекчение се прилага за електромобили, плъгин хибриди и водородни превозни средства с горивни клетки. Хибридите, които не могат да се презареждат, нямат право на подобни стимули.

Държавната подкрепа в Китай стимулира продажбите на електрически автомобили на най-големия пазар на електромобили в света. Около 2,6 милиона автомобила, използващи нов вид енергия (NEV) са продадени в Китай през първата половина на 2022 г., сочат индустриални данни, което представлява ръст от 120% на годишна база. Прогнозите за цялата година бяха повишени през юли до 5,5 млн. броя спрямо 5 млн. броя по-рано.

Китай подкрепя производството и продажбите на електромобили освен заради изпълнението на своята цел за въглероден неутралитет и за да стимулира местните производители, които вече се конкурират успешно на глобалния пазар с компании като Tesla Inc., Volkswagen AG и General Motors. В същото време Toyota и VW запазват своето голямо присъствие на китайския пазар при продажбите на коли с двигатели с вътрешно горене.

През юни Китай записа 23,8-процентен ръст на продажбите на нови леки коли спрямо година по-рано. Това беше първото месечно увеличение на регистрациите за последните четири месеца, след като властите намалиха данъците и предложиха субсидии, за да насърчат покупките в сектора. Продажбите през първото полугодие се свиха с 6,6% спрямо същото време на 2021 г., отразявайки коронавирусните блокади.

В началото на летния сезон Пекин намали наполовина данъка върху покупката на автомобили до 5% за коли на цена под 300 хил. юана (45 хил. долара) и с 2,0-литрови или по-малки двигатели. Това данъчно облекчение засяга около 1,1 млн. превозни средства, закупени през юни. Данъчните загуби възлизат на 7,1 млрд. юана (1 млрд. долара), според People's Daily.

През май и юни някои местни власти започнаха да предлагат субсидии на потребителите, които желаят да заменят своите превозни средства с бензинов двигател за електрически автомобили. Редица големи градове също разшириха квотите за притежаване на автомобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:27 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още