fallback

Mercedes понижава цените на някои електрически модели в Китай

Германската група сигнализира, че се подготвя за ценовата война, която предвиждат анализаторите

17:49 | 16.11.22 г.

Германският автомобилен производител Mercedes-Benz AG е намалил цените на някои от своите модели EQE и EQS, продавани в Китай, поради променящото се пазарно търсене на електрически превозни средства от най-висок клас, съобщава Ройтерс.

Новината доведе до спад в цената на акциите на концерна в размер на 6,7% в следобедната борсова търговия в сряда.

Европейският индекс за автомобилните компании и доставчиците на компоненти SXAP се понижи с 4,06%, подчертавайки предизвикателствата пред международните автопроизводители в Китай на фона на засилващата се местна конкуренция.

Продажбите на електромобили в Китай нараснаха със 110% от началото на годината, тъй като потребителите бързат да се възползват от данъчните стимули, които се очаква да бъдат понижени, става ясно от проучване на Goldman Sachs.

Но някои анализатори предвиждат ценова война през следващите месеци, като продажбите в цялата индустрия се очаква да се забавят на фона на намаленото потребление и засилващата се конкуренция.

Китайската марка за електромобили Aito, лансирана от Huawei и Seres Group, понижи цените на два от моделите си в края на октомври с около 1100 долара, докато Tesla коригира в посока надолу цените с до 9%, след като главният изпълнителен директор Илон Мъск заяви, че вижда задаващата се рецесия.

Продажбите на четирите модела на Mercedes, за които се отнася ценовото намаление, възлизат на 3% от общите продажби на компанията в Китай за първите осем месеца на годината, сочат данни на Китайската асоциация за леки автомобили.

Цената на дребно за кросоувъра EQE беше намалена с 9%, а тази на EQS с 11% до 22%, посочва Mercedes в изявление на сайта си.

„Сегментът на електрическите превозни средства от най-висок клас в Китай все още се развива... Mercedes-Benz препозиционира определени EQ модели в Китай“, споделя говорител на компанията.

Mercedes ще предложи субсидии чрез дилъри на клиенти, които са закупили тези коли преди корекциите.

Компанията не е очаквала рязко нарастване на продажбите в Китай за EQS, чийто дизайн е насочен повече към клиентите от Европа и САЩ, които предпочитат по-плоска форма, изтъква източник, запознат с въпроса.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:49 | 16.11.22 г.
fallback
Още от Новини виж още