fallback

Дефицитът на чипове ще изтрие 4,4 млн. коли от световното производство през 2022 г.

Само през миналата седмица монтажните фабрики на автомобилните концерни в Северна Америка трябваше да съкратят производството с още 79 хил. превозни средства

15:40 | 21.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Северноамериканските монтажни фабрики на автомобилните концерни е трябвало да съкратят производството с още 79 хил. превозни средства само през миналата седмица поради продължаващия недостиг на полупроводници, съобщава AutoForecast Solutions (AFS), цитирана от Automobilwoche.

В края на втората пълна година на глобален дефицит на автомобилни чипове концерните все още се борят да поддържат производството спрямо своите графици, предприемайки различни маневри, за да се справят с проблема.

Според последната прогноза на AFS недостигът на чипове ще заличи 400 хил. превозни средства от световното производство през последните два месеца на годината, като общите загуби за 2022 г. ще достигнат 4,4 млн. броя.

AFS посочва, че китайските автомобилни фабрики остават сравнително незасегнати от кризата с чиповете.

В началото на октомври главният изпълнителен директор на автомобилния концерн Stellantis Карлос Таварес заяви, е веригата на доставки на полупроводници ще остане под натиск от нарушеното производство до края на следващата година. „Ситуацията ще остане много сложна до края на 2023 г., след което ще се облекчи леко“, посочи Таварес пред френската медия Le Parisien, добавяйки, че „производителите на полупроводници имат интерес отново да правят бизнес с нас, особено след като повишават цените“.

През последните две години недостигът на полупроводници, дължащ се предимно на негативното въздействие на пандемията от COVID-19, принуди големите автомобилни производители да коригират в посока надолу производствените си планове, което доведе до загуби в размер на милиони автомобили. Недостигът вече е облекчен частично, но това се случва на фона на увеличените разходи за автомобилните компании.

Във Франция недостигът продължава да тежи върху продажбите на производителите. Въпреки че регистрациите на нови автомобили са се увеличили с 5% за септември, за първите девет месеца на годината те изостават с 12% спрямо същия период на 2021 г.

В края на септември Toyota Motor Corp. понижи производствената си цел за октомври с 6,3% до около 750 хил. автомобила. Предишната оценка на най-големия автомобилен концерн в света по пазарен дял, която беше обявена седмица по-рано, беше за 800 хил. превозни средства.

В същото време Ford Motor Co. предупреди, че недостигът на чипове и инфлацията тласкат разходите на доставчиците му с 1 млрд. долара над очакваното през текущото тримесечие, което ще се отрази и върху финансовото състояние на американската компания.

През август заводът на Opel край Сарагоса, Испания, спря работа поради липсата на чипове.

През юли работническата организация FIM CISL предупреди, че глобалният срив на доставките на полупроводници може да коства на Stellantis до 220 хил. превозни средства загубено производство само в Италия през тази година. От синдиката добавят, че това ще бъде пета поредна година на спад на автомобилното производство в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:42 | 21.11.22 г.
fallback
Още от Новини виж още