Възможността за отмяна на забраната за продажба на нови дизелови и бензинови автомобили е интересно развитие. Идеята това ограничение да се въведе от 2035 г. беше прекалено крайна. Сега това е опит да се даде шанс на европейските производители да излязат от незавидното си положение, в което се намират спрямо китайските електромобилни марки. Това каза Илия Левков, председател на Индустриален клъстер "Електромобили", в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му продажбите на нови коли следват интересни трендове. Например, преди няколко месеца американският президент Доналд Тръмп се закани да спре субсидиите за покупка на електромобили, което стимулира търсенето преди изтичането на федералната помощ на 30 септември.
„Връщането обратно към дизелови и бензинови автомобили ще осигури глътка въздух на последните мохикани да излязат от „зоната на здрача“, коментира Левков.
Според него двигателите с вътрешно горене са достигнали своя максимум. Електрическото задвижване няма алтернатива. „Виждаме добри инициативи от страна на европейски компании като Volkswagen“, посочва гостът.
Заради високите цени на европейското производство не е конкурентоспособно. Китайските производители купуват цели компании или тепърва влизат в Европа с нови производства и създаване на мрежа от дилърства и сервизи, изтъква Левков.
Бъдеще, в което има само електрически автомобили, е възможно, смята експертът. Ще има някакъв хибриден вариант, но той ще бъде временен. В момента, в който бъде достигнат пробив в батериите, който ще осигури пробег от 1000-1200 километра, това ще прекрати живота на двигателите с вътрешно горене, категоричен е Левков.
По думите му, ако отлагането на забраната за продажба на конвенционални автомобили се осъществи, това може да забави Китай, но няма да спре инвазията на китайските марки. През следващите години инвестициите ще бъдат в развойната дейност и търсенето на различни начини за производство на енергия.
„Ще виждаме все повече и повече по-малки и по-мощни електрически двигатели. Играта за двигателите с вътрешно горене е приключила“, категоричен е Левков.
Електричеството в момента е без акциз. Вероятно тук ще има някаква промяна в регулацията. Временните стимули, които различните държави в Европа въведоха, започват да спират. Левков посочи, че в Норвегия вече няма стимули, но продажбите на електромобили продължават да растат. Предстоят редица промени, включително в Германия и Франция.
Според Левков, автомобилната индустрия изпраща успешна година. Това важи не само за производителите, но и за потребителите. Големите компании електрифицират своите автопаркове.
В момента много таксиметрови компании търсят варианти да се насочат към електрическата мобилност. Според Левков тази информация води до извода, че вече и големите компании, пазара и потребителите виждат, че електромобилът няма алтернатива.
Левков смята, че големите европейски компании трябва да вземат спешни мерки, за да оцелеят в тази борба. „Ако не вземат мерки и правилните решения да преструктурират производството си, ще изгубят войната“, прогнозира гостът.
Целия разговор може да намерите на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай
преди 3 часа До: evlogi Нали проблема ти е високия разход докато теглиш каравана... така или иначе я теглиш! Или ти просто си мрънкаш без да си теглил някога каравана? Каравана с електромотори и батерии + соларен панел на тавана, тока от батериите може да го ползваш и за печката и за лампите и тнт. Плюс това караваната може и сама да маневрира, за лошите шофьори. Всъщност продукта наистина е страхотен! На конвенционалната носиш генератор... иначе като идеш за риба край язовира, ток от къде? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 часа До: khao Мда, прекрасен продукт, мъкнеш си каравана , за да мъкнеш батерия.Сигурно и дизелов генератор ще и добавят, че да удължат пробега. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 часа До: evlogi изяж се ексел, вече има каравани с батерия... :D:D ... и така ти се вдига пробега отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 часа Възможно е и да стане така, но няма да е скоро.Масовият среден електрически автомобил все още е доста посредствен продукт.В масовия случай минават по 400-450 км в смесен цикъл, които при над 120 км/ч на магистралата пада до 300-350 км..Пък ако се налага да теглиш нещо, каравана или лодка, направо ги забравете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 часа "забраната за продажба на нови дизелови и бензинови автомобили" -и защо е тази забрана, като електромобилчетата на батерии са толкова СТРАХОТНИ ВЕЛИКОЛЕПНИ НЕЗАМЕНИМИ И СЪВЪРШЕНИ, че хората сами ги предпочитат и се отказват масово от двигателите с вътрешно горене - ОПА, момент, реалността се намеси отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 часа Електромобилът няма алтернатива като непълноценен и скъп заместител на автомобилите с двигател. Електромобилът е наистина най-непрактичната и безсмислена опция за замяна на нормален автомобил с двигател. Не е случайно, че дори с всички "стимули" и принуждения, масово купувачите се отдръпват от електромобилите-играчки и се завръщат към пълноценните и адекватни автомобили с двигател. *** го разбери отговор Сигнализирай за неуместен коментар