Недостигът на петролни танкери става толкова драстичен, че новопостроените кораби, които обикновено превозват рафинирани горива по време на първите си плавания, вместо това се надпреварват с празни товари, за да заредят суров петрол възможно най-скоро, съобщава Bloomberg.
Шест супертанкера, доставени тази година, са пътували без товари от Източна Азия, за да заредят суров петрол в Близкия изток, Африка или Северна и Южна Америка, показват данни за проследяване на корабите и резервациите, видяни от Bloomberg и Signal Ocean. За сравнение, миналата година е имало само едно такова пътуване.
Собствениците на танкери, които са напът да получат нови кораби, почти винаги ги използват за превоз на горива като бензин по време на първите им плавания, за да заредят суров петрол. Това е логично както от икономическа, така и от географска гледна точка, като се има предвид, че петролните продукти са по-чисти от суровия петрол и корабите няма да е необходимо да се мият след превоза им, а също и защото много от корабите са построени в Източна Азия, която внася много непреработен петрол и изнася рафинирани горива.
Острият недостиг на танкери сега преобръща наратива. Производителите на петрол – както в рамките на ОПЕК, така и извън него – увеличиха производството си тази година. Западните санкции срещу Русия и рискът от пътуване през Червено море междувременно възпрепятстваха традиционните маршрути, което доведе до по-дълги пътувания и използване на повече кораби.
По-малките танкери за продукти също бяха привлечени в търговията с петрол, като някои търговци дори трябваше да разделят товарите поради липсата на по-големи кораби, което допълнително увеличи транспортните разходи. Индексът Baltic Dirty Tanker Index, който проследява цените за превоз на суров петрол по 12 основни маршрута, скочи с повече от 50% от края на юли, докато Baltic Clean Tanker Index (за преработени петролни продукти) се повиши само с 12%.
„Алиакмон I“ беше първият наблюдаван супертанкер, който направи първо празно плаване тази година. Той напусна корабостроителница в североизточен Китай без товар в края на юни, след което се отправи към Кувейт, за да вземе близо 2 млн. барела петрол. След това корабът достави суровия петрол във Виетнам през август.


МО на Русия предупреждава: Евентуална радиационна авария в Украйна ще зарази Европа
Срещу гаранция пуснаха от ареста служителите на ДАИ от казуса с Роби Уилямс
Ето къде няма вода във Варна днес
Цените ще летят нагоре, ако държавата продължи да харчи повече
Земетресение с магнитуд 3,9 по Рихтер разлюля Вранча
Кафето ще поскъпне леко след 1 януари, но след това цената ще се стабилизира
AI ускорява процесите, а 2025 г. е рекордна по киберпробиви и уязвимости
С какъв бюджет България ще влезе в еврозоната?
Тръмп подписа указ за ограничаване на щатските регулации върху AI
Елеонора Негулова: Бизнесът ще трябва да понесе тежестта на адаптацията
GM реставрира стар седан на Opel и го продаде доста скъпо
Как да оправите постоянното прекъсване на Android Auto и Apple CarPlay
Попадаш в задръстване - връщат ти пътната такса
Volvo XC60 с 2,0-литров дизел на старо – за какво да внимавате
Нова програма на Mercedes обещава значително намаляване на CO2
Значително увеличение на таксите за паркиране в Истанбул
"Дисни" инвестира $ 1 млрд. в ИИ и му лицензира 200 свои герои
Дженифър Лорънс и Джош Хъчърсън се завръщат в "Игрите на глада"
Терзиев за боклука в "Люлин": Поемам отговорност, утре ще бъда на терен
Съдия Антон Урумов ще разследва главния прокурор и неговите заместници
преди -48 секунди До: RobinRedRideHOOD доста жалък напън в защита на пиратския сенчест флот на пияните оркки. Баааам и чао. Новите танкери бързат, а в същото време 180 милионна барела русня петрол се вози из океана и няма кой да го купи. :)) аре честито. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 45 минути По темата бих се радвал на анализ "Добре ли е за България да се взривяват с кораби дронове тръговски кораби?". Някак зачестиха взривените търговски кораби от различни държаваи и понеже това става в Черно море ... някак чакам освен "бедстващи" чужди кораби скоро да има и български кораби, жертва на нападения ... Защо темата не се обсъжда? Не е ли достатъчно икономическа? Не ни ли интересува оскъпяването на черноморските превози или сигурността на БГ моряците? отговор Сигнализирай за неуместен коментар