Ford Motor Co. се обръща към Renault SA за сътрудничество при производството на достъпни електрически автомобили в Европа, тъй като и двете автомобилни компании са притиснати от китайските производители, които се разширяват в региона, съобщава Bloomberg.
Френският концерн ще помогне за разработването и производството на два модела под марката Ford в Северна Франция, като се очаква първото превозно средство да се появи в шоурумите в началото на 2028 г. Партньорите също така се споразумяха да проучат съвместното производство на микробуси.
„Реалността на автомобилния бизнес е, че той изисква капитал и трябва да сте конкурентоспособни по отношение на разходите“, посочва главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли по време на пресконференция в Париж. „Това са само градивни елементи за създаването на успешен бизнес в Европа“, добавя той.
Автомобилните производители в Европа се опитват да станат по-конкурентоспособни, докато компании като BYD Co. се разширяват в региона с евтини електрически и хибридни модели. В същото време местните играчи използват китайския технологичен опит, за да се развиват по-бързо за по-малко пари. Renault разчита на своя център за научноизследователска и развойна дейност в Шанхай за разработването на електрическия Twingo, който ще се предлага за по-малко от 20 хил. евро в Европа към следващото лято.
За Ford този ход може да сигнализира за по-нататъшно намаляване на производствения отпечатък в Европа, тъй като американската компания съкращава капацитета и работната сила в регион, където бизнесът ѝ отдавна изостава от този в Северна Америка.
В завода си в Кьолн, Германия, където Ford произвежда електрически превозни средства, базирани на платформата на Volkswagen AG, автомобилният производител освобождава стотици работници и планира да премине към една производствена линия от сегашните две, смятано от 2026 г. Компанията вече е спряла производството на автомобили в Заарлуис.
Сега Ford се обръща към партньорства, за да споделя разходите и производството за това, което обещава да бъде разширяване чрез нови продукти. Фарли казва, че американският концерн няма да бъде производител на пълна гама продукти, както е бил в миналото, и вместо това ще се съсредоточи върху категории автомобили, в които смята, че има конкурентно предимство.
„Ще подберем много внимателно къде ще се конкурираме“, изтъква главният изпълнителен директор.
Ford преосмислят стратегиите си за електрическите превозни средства, след като първоначалните ѝ усилия се провалиха поради слаборазвитата зарядна инфраструктура и модели, които се оказаха твърде скъпи. След интензивно лобиране от страна на индустрията Европейският съюз (ЕС) може да отмени планираната забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 г. поради по-бавния преход към електрически превозни средства. Очаква се актуализация на регламента от Европейската комисия (ЕК) по-късно този месец.
„Подходът към регулирането се провали“, заяви Фарли в коментар, публикуван от Financial Times. В същото време „се сблъскваме с наплив от субсидиран от държавата внос на електромобили от Китай, структурно проектиран да подкопава европейската работна ръка и производство“, подчертава той.
Междувременно автомобилните производители се опитват да поправят грешките си, като предлагат по-евтини електрически автомобили. През ноември Stellantis NV заяви, че е увеличила производството на моделите на Citroen поради силното търсене на достъпния градски автомобил C3. Volkswagen подготвя няколко бюджетни електрически автомобили, включително ID.Polo, чиято цена се очаква да бъде под 25 хил. евро, когато се появи в продажба догодина.
Освен сътрудничеството в областта на електрическите превозни средства, Ford и Renault възнамеряват да работят заедно и по разработването и производството на микробуси за двете марки.
„Няма друг избор освен да споделяме ресурси“, заяви главният изпълнителен директор на Renault Франсоа Провост, добавяйки, че европейският пазар на леки търговски превозни средства е „основен“ за партньорите.


100 състезатели в 54-ото издание на Купа „8 декември“ по ориентиране
Започна почистването на отводнителните канали и деретата във Варна
КЗП ще проверява защо поскъпват техническите прегледи
Мъж падна при ремонт на лифт в Боровец
Посланик Смит: Мирът в Украйна не изглежда по-близо, част 1
Посланик Смит: Мирът в Украйна не изглежда по-близо, част 2
Посланик Смит: Мирът в Украйна не изглежда по-близо, част 3
ЕС започна разследване срещу Google за злоупотреба с AI инструменти
БМК: Турция вдига таксите за Босфора и смазва български индустрии
Най-надеждните дизелови кросоувъри втора ръка
Умните колела вече променят автомобилната индустрия
Как се пали автомобил при -71 градуса по Целзий?
Продажбите на любимите на Европа премиум седани се сриват
Защо Golf IV е най-смелият инженерен експеримент на VW
НОИ отговори на Митрофанова: При нас не са постъпвали платежни ведомости за пенсии
Милиардерът Андрей Бабиш официално е назначен за премиер на Чехия
Баща и син са открити мъртви в кюстендилското село Соволяно
Професионалистите по здравни грижи започват протести заради бюджета
Къде в София няма да има вода в сряда, 10 декември