Toyota Motor Corp. представи концептуалния автомобил LFA, който е изцяло електрически - изненадващ обрат относно дългоочаквания наследник на легендарния суперавтомобил на Lexus, пише Bloomberg.
Най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял показа и Gazoo Racing GT и неговата състезателна версия GT3. Моделите GR са планирани да бъдат пуснати на пазара през 2027 г. и ще бъдат задвижвани от нов четирилитров V-образен 8-цилиндров двигател с два турбокомпресора, съчетан с един електродвигател.
Ако новата концепция влезе в серийно производство, тя ще се окаже на върха на обширната гама на компанията като най-високопроизводителния автомобил, демонстрирайки техническите и финансови възможности на Toyota да се конкурира на ограничения пазар за суперавтомобили. Тя ще се основава на подновения фокус на Toyota върху високия сегмент, след като няколко седмици по-рано беше обявено препозиционирането на Century като ултралуксозна марка, за да се конкурира с Bentley и Rolls-Royce.
„Това е класическа игра на Toyota: спортните автомобили не се третират просто като експонати, средства за повдигане на морала или играчки за нишови ентусиасти“, посочва автомобилният анализатор на Bloomberg Intelligence Тацуо Йошида. „Toyota отново използва спортните автомобили като тестови площадки за модерни технологии, като ги инсталира първо в модели с ниска производителност, преди да ги прехвърли в бъдещи автомобили за масовия пазар“, добавя той.
Въпреки че продажбите на LFA биха представлявали малка част спрямо тези от масовия пазар на Toyota, спортните автомобили от висок клас често създават ефект на ореол, който повишава имиджа на марката и помага за привличането на купувачи в автосалоните.
Председателят на групата Акио Тойода заяви по време на брифинг, че новите модели са родени от чувството на унижение, което е изпитвал всеки път, когато е бил изпреварван от конкуренти по време на състезания.
„Без съмнение, това чувство е нещото, което ме движи“, изтъква Тойода, който е внук на основателя на компанията.
Само 500 бройки от оригиналния LFA са произведени до момента. Автомобилът е изграждан между 2010 и 2012 г. при начална цена от 375 000 долара - въпреки че настоящата му стойност се е увеличила повече от два пъти оттогава. Това е автомобилът, който е спечелил на Lexus, а следователно и на Toyota, статут на член на Залата на славата сред колекционерите.
Toyota за първи път представи новите модели GR през юли на Фестивала на скоростта в Гудууд, ежегодно събитие за моторни спортове, провеждано в Англия. По-късно, през ноември, компанията показа концептуалния модел LFA на Японското автомобилно изложение в Токио.
Тъй като автомобилната индустрия се насочва към електрическите превозни средства, Toyota се откроява със своята „многостранна стратегия“, която залага на идеята, че промяната няма да се случи за една нощ и клиентите трябва да имат избор между бензинови, електрически, хибридни и водородни автомобили.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура