Renault и други автомобилни концерни продължават да се сблъскват с проблеми относно глобалния недостиг на полупроводници, призна главният изпълнителен директор на френската група Лука де Мео в кулоарите на автомобилното изложение в Париж.
„Все още изпитваме затруднения относно това“, заяви Де Мео, цитиран от Ройтерс. „Ситуацията можеше да бъде по-добра, но проблемите ще се задържат“, добави той.
По отношение на планираното разделяне на бизнеса с електромобили на Renault от този с коли с двигатели с вътрешно горене в никакъв случай не означава прекратяване на операциите с конвенционални превозни средства, подчерта италианецът.
„Няма да поставяме автомобилите с двигатели с вътрешно горене в музея. Става дума за подсигуряване на сектора в бъдеще. Говоря за бъдещето на горивата, за синтетичните горива“, заяви още Де Мео.
В това отношение той гледа с надежда към Германия. Де Мео е разговарял с Оливер Блуме, новият главен изпълнителен директор на Volkswagen, по темата. „Предшественикът на Блуме, Херберт Дийс, така и не даде шанс на синтетичните горива, които в момента остават скъпи“, посочи шефът на Renault.
В новото бизнес поле на кръговата икономика Де Мео вижда начин компанията, чиито акции не се представят особено добре на борсата, отново да привлече интереса на инвеститорите. „Можете лесно да постигнете двуцифрен марж на печалба в този бизнес“, изтъкна италианецът, цитиран от Automobilwoche.
„Днес инвеститорите биха предпочели да заложат на кръговата икономика, отколкото на разработването на ново комби“, заяви още Де Мео.
Новият R4, чиято концептуална версия Renault представи в понеделник, не е носталгичен рефлекс, подчерта шефът на компанията. „Убеден съм, че душата на една автомобилна марка се крие в нейните корени“, подчерта Де Мео.
Когато компанията искаше да възроди марката Abarth преди 15 години, критиците заявиха, че младите хора вече не познават тази марка. „Но това е погрешно, хората помнят такива икони, независимо дали става въпрос за автомобили, мода или музика“, категоричен е италианецът.
Renault трябва отново да прояви смелост, когато разработва нови концепции за мобилността на утрешния ден, заяви Де Мео. „Renault винаги е бил добър в правенето на неочаквани неща, понякога луди неща. Една германска марка, от друга страна, е предвидима и последователна. Renault е различна – и ние трябва да се върнем към тази култура“, заяви още той.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан