Renault и други автомобилни концерни продължават да се сблъскват с проблеми относно глобалния недостиг на полупроводници, призна главният изпълнителен директор на френската група Лука де Мео в кулоарите на автомобилното изложение в Париж.
„Все още изпитваме затруднения относно това“, заяви Де Мео, цитиран от Ройтерс. „Ситуацията можеше да бъде по-добра, но проблемите ще се задържат“, добави той.
По отношение на планираното разделяне на бизнеса с електромобили на Renault от този с коли с двигатели с вътрешно горене в никакъв случай не означава прекратяване на операциите с конвенционални превозни средства, подчерта италианецът.
„Няма да поставяме автомобилите с двигатели с вътрешно горене в музея. Става дума за подсигуряване на сектора в бъдеще. Говоря за бъдещето на горивата, за синтетичните горива“, заяви още Де Мео.
В това отношение той гледа с надежда към Германия. Де Мео е разговарял с Оливер Блуме, новият главен изпълнителен директор на Volkswagen, по темата. „Предшественикът на Блуме, Херберт Дийс, така и не даде шанс на синтетичните горива, които в момента остават скъпи“, посочи шефът на Renault.
В новото бизнес поле на кръговата икономика Де Мео вижда начин компанията, чиито акции не се представят особено добре на борсата, отново да привлече интереса на инвеститорите. „Можете лесно да постигнете двуцифрен марж на печалба в този бизнес“, изтъкна италианецът, цитиран от Automobilwoche.
„Днес инвеститорите биха предпочели да заложат на кръговата икономика, отколкото на разработването на ново комби“, заяви още Де Мео.
Новият R4, чиято концептуална версия Renault представи в понеделник, не е носталгичен рефлекс, подчерта шефът на компанията. „Убеден съм, че душата на една автомобилна марка се крие в нейните корени“, подчерта Де Мео.
Когато компанията искаше да възроди марката Abarth преди 15 години, критиците заявиха, че младите хора вече не познават тази марка. „Но това е погрешно, хората помнят такива икони, независимо дали става въпрос за автомобили, мода или музика“, категоричен е италианецът.
Renault трябва отново да прояви смелост, когато разработва нови концепции за мобилността на утрешния ден, заяви Де Мео. „Renault винаги е бил добър в правенето на неочаквани неща, понякога луди неща. Една германска марка, от друга страна, е предвидима и последователна. Renault е различна – и ние трябва да се върнем към тази култура“, заяви още той.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи