Саудитският петролен гигант Aramco може да придобие дял в бъдещото подразделение на Renault Group за автомобили с двигатели с вътрешно горене, съобщи френския вестник Le Monde, цитиран от Automotive News.
Ройтерс съобщи по-рано тази седмица, че Renault проучва партньорство между Geely и неуточнена петролна компания, които планират закупуването на дялове в същото звено.
Aramco е въпросната петролна компания, уточнява Le Monde, позовавайки се на източници, пожелали да запазят анонимност.
Според наличната информация френското правителство, което държи 12 процента в Renault, е наясно с преговорите с Aramco.
Автомобилният концерн обяви по-рано тази година, че проучва начини за разделяне на своите операции с електромобили от бизнеса с конвенционални технологии като партньорства с други компании или чрез отделни борсови листвания, за да подкрепи финансите си по пътя към пълна електрификация.
Всяко звено ще разполага с около 10 хил. работници, заяви главният изпълнителен директор на групата Лука де Мео. Очаква се подробностите около плана да бъдат обявени по време на деня на капиталовите пазари тази есен.
Говорителка на Renault заяви пред Automotive News Europe, че компанията няма да коментира публикациите в Le Monde и Ройтерс, но заяви, че дискусиите с потенциални партньори продължават.
Други автомобилни производители – включително Ford, Geely и Mahindra – оценяват страничните ефекти от своите стремежи към електрифициране на портфолиото, опитвайки се да привлекат такъв вид капитал, какъвто помогна на Tesla да постигне оценка от трилион долара, както и да придобият гъвкавост за разработване на нови технологии, докато постепенно прекратяват производството и продажбите на конвенционални модели.
Най-ценната компания в света
Aramco, която е подкрепена от саудитското правителство, е най-голямата компания в света по пазарна капитализация с приблизителна стойност от 2,2 трлн. долара. Тя ще работи с Renault върху разработването на синтетични горива за двигатели с вътрешно горене, споделя още Le Monde. Петролната компания разполага с изследователски център близо до Париж, който се концентрира върху енергетиката, транспорта и околната среда.
Подразделението на Renault за електромобили, известно като Ampere, ще бъде базирано във Франция, където концернът създаде производствен център в северната част на страната, който ще произвежда електрически автомобили, както и батерии. Съществува възможност Ampere да излезе на борсата още през следващата година, като Renault ще остане мажоритарен акционер.
Звеното за автомобили с двигатели с вътрешно горене, наречено от Renault Horse, ще бъде базиранo извън Франция и ще включва производствените мощности за бензинови и хибридни двигатели и трансмисии в Испания, Португалия, Турция, Румъния и Латинска Америка.
Източници споделят пред Ройтерс, че Renault ще държи 40-процентен дял в този бизнес, докато Geely планира да притежава 40%. Останалите 20% вероятно ще останат за Aramco.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц