Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group и Porsche AG Оливeр Блумe определи дебата за синтетичните горива като "емоционален" и каза, че няма конфликт между електрификацията и производството на такъв тип горива по време на пресконференция, съобщава Ройтерс.
Porsche е най-силният защитник на синтетичните горива като безвъглероден начин за задвижване на автомобили с двигатели с вътрешно горене сред всички германски производители на автомобили, на фона на разпаления дебат в Европа дали да се позволи на новите конвенционални автомобили да се задвижват с екологични горива и след 2035 г.
„Можем да коригираме данъчната политика, за да направим екологичните горива по-евтини... политиката трябва да подкрепя инвестициите, за да направи цените по-привлекателни“, изтъква Блуме. „Заслужава си. Не знам друга възможност за декарбонизиране на автомобили с двигател с вътрешно горене“, добавя той.
Т.нар. електронни, или екологични горива, са синтетични горива, които се произвеждат чрез синтезиране на уловените в атмосферата емисии въглероден диоксид или чрез водород, произведен от възобновяема енергия, или от въглеродно неутрална електроенергия.
Но дори и тези горива отделят въглероден диоксид в атмосферата, когато се изгарят от конвенционалните автомобили. Идеята тук обаче е, че тези емисии са равни на количеството въглероден диоксид, уловен в атмосферата или спестен при производството на синтетично гориво, което го прави въглеродно неутрално.
Германия, където производството на автомобили представлява крайъгълен камък за икономиката, поиска от Европейската комисия (ЕК) да освободи от забраната всички автомобили, задвижвани със синтетични горива. По този начин Берлин поставя под въпрос вече договорен план за намаляване на въглеродните емисии.
Впоследствие Италия се присъедини към Берлин в заплахата да наложи вето върху предложения закон, а правителството на премиера Джорджия Мелони твърди, че няма смисъл и излага на риск хиляди работни места.


ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
преди 2 години До: andy... викаш , истината е в двигателите на ЗиЛ-130 , ориентировъчно около икономичното 60л тунджа на 100км ... от софето до морето спира два пъти да зареди ... :))) ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: zelka007 То и в електрокарите на батерии няма нищо екологично, но е важно икономиката да върви. А след 20 години просто ще кажат, че са се объркали и ще предложат следващото "спасение". Както винаги. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години екологични синтетични горива ... :))) ... нещо като непорочно зачатие ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар