fallback

Електромобилите помагат на Mercedes да отчете ръст на продажбите за първото тримесечие

Разликата в обемите с лидера BMW се свива до около 14 500 превозни средства в полза на баварския концерн

13:49 | 12.04.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германският производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz AG отчита ръст на продажбите на автомобили в началото на годината, възползвайки се от силното търсене на своите електрически модели, съобщава Automobilwoche. Като цяло търгуваната в DAX компания е продала около 503 500 превозни средства през първото тримесечие, което е с 3% повече спрямо същия период на миналата година.

Продажбите на изцяло електрически модели на Mercedes се увеличават значително – с 89% до 51 600 броя. Това означава, че всяка десета продадена кола на групата е била електрическа.

През 2022 г. делът на електромобилите от общите продажби на Mercedes се доближава до 6%, като тук не влизат продажбите на марката Smart.

По-специално, компактните модели като EQB отчитат 189-проценен ръст на продажбите, докато търсенето на EQA нараства с 64%.

Mercedes не предоставя отделна разбивка на данните за своя електрически флагман – седана EQS. От SUV версията са продадени 5500 броя.

Спад на продажбите при моделите от среден клас

Компанията отчита увеличение на продажбите при S-Class, G-Class и AMG, както и при своята луксозна серия Maybach. В сегментите от най-висок клас търсенето нараства с 18% до близо 90 хил. броя. С ръст на продажбите от 23% до 10 200 броя през първото тримесечие, търсенето на G-Class остава стабилно. Mercedes-Maybach регистрира 6700 продажби, или ръст от 8%, подкрепен главно от GLS (+4% ръст).

През следващата седмица групата ще представи в Шанхай своя нов изцяло електрически SUV Maybach EQS.

В същото време Mercedes отбелязва спад на продажбите в средния клас. Общо 248 400 превозни средства от C- и E-Class са продадени през тримесечието, което е спад от 11% спрямо същия период на 2022 г.

Забелязва се ясно възстановяване при продажбите на компактни автомобили. Модели като A-Class или EQB, отчитат 27-процентен ръст на продажбите до 163 300 броя.

Разликата с BMW се свива

В Китай, най-важният пазар на групата, Mercedes успява да продаде 191 000 автомобила, с около 3 процента повече спрямо същото време през 2022 г. В Германия продажбите растат с 21%, докато в Европа те напредват с 8 на сто. На пазара в САЩ търсенето на моделите на компанията се задържа на нивото отпреди година.

Звеното за търговски превозни средства на Mercedes продаде 98 900 микробуса – ръст от 12% на годишна база.

„Търсенето на нашите клиенти на най-висок клас (модели) и електрически превозни средства е движещата сила зад нашите резултати за продажбите през първото тримесечие“, изтъква директорът „Продажби“ Брита Зеегер. Въпреки че Mercedes успя да увеличи продажбите на годишна база за разлика от BMW AG, търсенето все още изостава  от това на основния конкурент на концерна. Базираната в Мюнхен компания е доставила общо 588 138 автомобила, което представлява спад от 1,5% спрямо първото тримесечие на 2022 г. Едноименната марка е продала 517 957 превозни средства, като разликата с Mercedes се свива до около 14 500 автомобила в полза на BMW.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:02 | 21.04.23 г.
fallback
Още от Новини виж още