Предложените по-строги стандарти за емисиите при автомобилите ЕВРО 7 биха довели до преки увеличения на разходите, които ще бъдат от 4 до 10 пъти по-високи от тези в оценката на Европейската комисия (ЕК), показва ново проучване на Frontier Economics, публикувано на сайта на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Проекторегламентът на ЕК ще увеличи производствените разходи за конвенционални леки коли, микробуси, камиони и автобуси, предупреждава Frontier Economics, чийто анализ изчислява ръста при разходите за изграждане на автомобил или микробус на около 2 хил. евро. Увеличението при дизеловите камиони и автобуси може да достигне близо 12 хил. евро.
Тези стойности са между 4 и 10 пъти по-високи от оценката на ЕК относно въздействието на ЕВРО 7 – 180-450 евро за автомобилите и микробусите и 2800 евро при камионите и автобусите, изтъква АСЕА.
Оценките от последния анализ включват само преките производствени разходи, свързани най-вече с оборудване и инвестиции. Важно е да се отбележи, че тези допълнителни разходи не съответстват на покупните цени – вместо това те повишават още повече цените за крайните потребители. Следователно ценовите увеличения вероятно ще бъдат още по-големи от показаните в изследването стойности.
„Европейската автомобилна индустрия се ангажира с допълнително намаляване на емисиите в полза на климата, околната среда и здравето. Предложението за ЕВРО 7 обаче просто не е правилният начин, тъй като би имало изключително ниско въздействие върху околната среда на изключително висока цена“, предупреждава Сигрид де Врис, генерален директор на ACEA. „По-големи ползи за околната среда и здравето ще бъдат постигнати чрез прехода към електрификация, като в същото време по-старите превозни средства по пътищата на ЕС бъдат заменени с високоефективни модели, (отговарящи на стандарта) ЕВРО 6/VI", посочва тя.
Директни разходи от въвеждането на стандарта ЕВРО 7 според проучване на Frontier Economics. Източник: АСЕА
В допълнение към преките разходи, предложението за ЕВРО 7 ще доведе до непреки разходи, като например по-висок разход на гориво. През целия експлоатационен живот на превозното средство това може да увеличи разходите за гориво с 3,5% – което възлиза на допълнителни 20 хил. евро за камиони и 650 евро за леки автомобили и микробуси.
Тези непреки разходи – които са пренебрегнати в оценката за въздействието на ЕК – са в допълнение към преките разходи. Те биха добавили допълнителна тежест към общите разходи за притежаване на превозно средство, притискайки допълнително финансите на потребителите и бизнеса във време на ускорена инфлация и нарастващи цени на енергията, предупреждава АСЕА.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа