Toyota Motor Corp. ще се съсредоточи относно продажбата на камиони и автомобили, задвижвани с водород, в Европа и Китай, като част от усилията за продажба на 200 000 от тези превозни средства до 2030 г., съобщава Ройтерс, цитирайки представители на японския автомобилен концерн.
Решението бележи промяна във фокуса за автопроизводителя, основен поддръжник на идеята за превозни средства с водородни горивни клетки като алтернатива на електрическите превозни средства. Досега фокусът на Toyota падаше върху леките автомобили и северноамериканския пазар, подход, който обаче беше в застой.
Актуализацията на стратегията е първата за Toyota, откакто по-рано този месец компанията създаде звено, фокусирано върху водорода, за да разшири приложението на технологията за горивни клетки, включително в промишлено производство, генерирането на електроенергията и търговските превозни средства.
Toyota продаде малко над 3900 автомобила с горивни клетки през 2022 г., която е по-малко от 1% от глобалните ѝ продажби от около 9,5 млн. автомобила.
„Това може да е странен начин да го кажем, но 200 000 не е голямо число“, изтъква главният технологичен директор на Toyota Хироки Накаджима пред журналисти. „Вярваме, че този брой и обеми над него могат да бъдат постигнати“, добавя той.
Фокусирайки се върху Китай и Европа, където производството и търсенето на водород е по-високо, Toyota цели да намали разходите, споделя още Накаджима, добавяйки, че автомобилният производител също ще се стреми да засили връзките си с други компании.
През май Toyota и Daimler Truck Holding заявиха, че са се споразумели да си сътрудничат в областта на водородната технология и са постигнали предварителна сделка за обединяване на техния бизнес с камиони в Япония.
По-рано този месец Toyota обособи своето специално звено за горивни клетки, Hydrogen Factory, с 1350 служители.
Превозното средство с горивни клетки използва електрически двигател като стандартен електромобил, но черпи енергия от горивни клетки, където водородът се отделя от катализатор за производство на електричество.
Налагането на този тип задвижване сред потребителите е ограничено заради високите разходи и недобре развитата зарядна мрежа. Въпреки това водородните автомобили могат да се зареждат бързо и предлагат голям пробег.
Toyota представи първото превозно средство с горивни клетки преди почти десетилетие, давайки на света Mirai, нишов автомобил, който пусна на пазара в Калифорния.
В Япония, където правителството подкрепи водорода като алтернатива за енергийна сигурност, Toyota може да работи с местните власти за преход към водород при специализираните превозни средства като линейки и боклукчийски камиони, изтъква Накаджима.
Toyota заяви, че очаква глобалният пазар на коли с горивни клетки да нарасне до около 35 млрд. долара до 2030 г., повече от 15 пъти спрямо нивата от 2020 г., позовавайки се на прогноза на фирмата за пазарни проучвания Fuji Keizai.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos