Faurecia, компания от групата Forvia, Michelin и Stellantis са подписали обвързващо споразумение за придобиването на 33,3% дял в Symbio от страна на Stellantis, съобщава на своя сайт автомобилния концерн. Symbio е лидер в мобилните решения, свързани с водород, добит по начин, който не отделя парникови газове.
Faurecia и Michelin ще останат акционери в стартъпа с дялове от по 33,3%.
Покупката от страна на Stellantis представлява значителна стъпка в декарбонизацията на мобилната индустрия и илюстрира технологичното предимство на Symbio при иновациите за водородни горивни клетки. Добавянето на Stellantis като акционер ще даде тласък на развитието на Symbio в Европа и в САЩ, изтъква автомобилният концерн.
Symbio планира до 2025 г. да произвежда по 50 000 горивни клетки годишно в своята гигафабрика в Сен-Фон, Източна Франция. Съоръжението се очаква да бъде пуснато в действие през втората половина на настоящата година.
„Придобиването на дял в Symbio ще засили нашата лидерска позиция при превозните средства, задвижвани с водород, като подпомогне производството ни на микробуси с горивни клетки във Франция и също така служи като идеално допълнение към нашето нарастващо портфолио от електрически превозни средства с батерии“, изтъква Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis.
През 2022 г. Symbio обяви изпълнението на своя проект HyMotive, насочен към ускоряване на индустриализацията и разработването на иновации - проект, който ще позволи на компанията да достигне общ годишен производствен капацитет във Франция от 100 000 системи до 2028 г. със създаването на 1000 работни места.
Сделката подлежи на обичайните регулаторни одобрения. Нейното приключване се очаква през третото тримесечие на 2023 г.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?