Автомобилният производител Stellantis замрази изграждането на завод за батерии за електрически превозни средства в Канада на стойност над 5 млрд. канадски долара (3,7 млрд. долара) на фона на продължаващите преговори с федералното правителство относно подкрепата му за фабриката, съобщава Ройтерс.
„В момента е в сила прекратяване на цялото строителство, свързано с производството на батерийни модули на площадката в Уиндзор“, споделя говорител на концерна, добавяйки, че някои строителни работи, свързани с производствената дейност, все пак продължават“.
Stellantis казва, че правителството не е изпълнило аспекти от споразумението, постигнато с компанията миналата година.
Решението на автопроизводителя помрачава усилията на Канада да стимулира автомобилната индустрия. През април правителството се споразумя да предостави до 13 млрд. канадски долара под формата на субсидии и безвъзмездна помощ от 700 млн. канадски долара, за да привлече германската група Volkswagen AG, която ще построи завод за електромобилни батерии.
Stellantis и южнокорейската LG Energy Solution обявиха своята съвместна инвестиция в завод за батерии в Канада миналата година, като планът предвижда съоръжението да разполага с годишен производствен капацитет от над 45 гигаватчаса (ГВтч). Очаква се инициативата да създаде около 2500 нови работни места в района на Уиндзор.
Инвестицията, към която федералните и провинциалните власти също трябваше да се включат с парична подкрепа, беше най-голямата в канадския автомобилен сектор към момента.
Канадското правителство обяви, че води преговори с ръководството на Stellantis и проблемите могат да бъдат разрешени.
„Абсолютно съм уверена, че ще постигнем сделка. Но също така искам да отбележа, че ресурсите на федералното правителство не са безкрайни“, заяви министърът на финансите Кристия Фрийланд пред журналисти, добавяйки, че властите на провинция Онтарио трябва да осигурят своя „справедлив дял“ към проекта.
Властите в Онтарио изтъкват от своя страна, че вече са подписали сделка с автомобилния производител и не водят преговори.
„Наистина ме тревожи“, споделя премиерът на Онтарио Дъг Форд по време на брифинг, след като е попитан относно спирането на строителството. „Федералното правителство трябва да се ангажира по-сериозно, както направи с Volkswagen“, добавя той.
Гигафабриката на Volkswagen е най-голямата единична инвестиция във веригата на доставки на електрически превозни средства в Канада.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил