Автомобилният производител Stellantis замрази изграждането на завод за батерии за електрически превозни средства в Канада на стойност над 5 млрд. канадски долара (3,7 млрд. долара) на фона на продължаващите преговори с федералното правителство относно подкрепата му за фабриката, съобщава Ройтерс.
„В момента е в сила прекратяване на цялото строителство, свързано с производството на батерийни модули на площадката в Уиндзор“, споделя говорител на концерна, добавяйки, че някои строителни работи, свързани с производствената дейност, все пак продължават“.
Stellantis казва, че правителството не е изпълнило аспекти от споразумението, постигнато с компанията миналата година.
Решението на автопроизводителя помрачава усилията на Канада да стимулира автомобилната индустрия. През април правителството се споразумя да предостави до 13 млрд. канадски долара под формата на субсидии и безвъзмездна помощ от 700 млн. канадски долара, за да привлече германската група Volkswagen AG, която ще построи завод за електромобилни батерии.
Stellantis и южнокорейската LG Energy Solution обявиха своята съвместна инвестиция в завод за батерии в Канада миналата година, като планът предвижда съоръжението да разполага с годишен производствен капацитет от над 45 гигаватчаса (ГВтч). Очаква се инициативата да създаде около 2500 нови работни места в района на Уиндзор.
Инвестицията, към която федералните и провинциалните власти също трябваше да се включат с парична подкрепа, беше най-голямата в канадския автомобилен сектор към момента.
Канадското правителство обяви, че води преговори с ръководството на Stellantis и проблемите могат да бъдат разрешени.
„Абсолютно съм уверена, че ще постигнем сделка. Но също така искам да отбележа, че ресурсите на федералното правителство не са безкрайни“, заяви министърът на финансите Кристия Фрийланд пред журналисти, добавяйки, че властите на провинция Онтарио трябва да осигурят своя „справедлив дял“ към проекта.
Властите в Онтарио изтъкват от своя страна, че вече са подписали сделка с автомобилния производител и не водят преговори.
„Наистина ме тревожи“, споделя премиерът на Онтарио Дъг Форд по време на брифинг, след като е попитан относно спирането на строителството. „Федералното правителство трябва да се ангажира по-сериозно, както направи с Volkswagen“, добавя той.
Гигафабриката на Volkswagen е най-голямата единична инвестиция във веригата на доставки на електрически превозни средства в Канада.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници