Автомобилният производител Stellantis NV планира да премахне около 3500 работни места в САЩ, засягащи почасови работници, преди изтичането тази есен на колективния договор с United Auto Workers, съобщава Bloomberg, цитирайки местна работническа организация.
Stellantis, която беше създадена през 2021 г. след сливането на Fiat Chrysler Automobiles NV и френската PSA Group, планира да предложи ранно пенсиониране и стимули за изкупуване на акции както на квалифицирани, така и на производствени работници, става ясно от писмо, подписано от Дъг Макинтош, президент на синдиката UAW Local 1264, който представлява работниците в завод за щамповане на Stellantis в Стърлинг Хайтс, Мичиган.
Говорител на Stellantis отказа да коментира писмото.
Синдикатът и компанията се подготвят за преговори преди крайния срок за подписването на нов четиригодишен договор на 14 септември.
Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес предупреди през февруари, че може да има още съкращения на работни места, тъй като разходите за електрификация изяждат маржа на печалбата на компанията. През същия месец автомобилният производител спря завода си в Илинойс, където изгражда модели за марката Jeep, освобождавайки около 1350 работници за неопределено време. Stellantis обяви, че възнамерява да съкрати и до 2000 работни места в Италия.
„Ако не оптимизираме нашата структура на разходите, не можем да поемем допълнителните разходи за електрификация“, което рискува да доведе до повишени цени на автомобилите и свиващ се пазар, изтъкна Таварес пред журналисти в кулоарите на технологичното изложение CES в Лас Вегас по-рано тази година. „Ако пазарът се свие, няма да имаме нужда от толкова много фабрики. Ще трябва да се вземат някои непопулярни решения”, допълни той.
Автопроизводителите вече усещат натиска на спираловидната инфлация, която възпира някои купувачи, макар че недостигът на полупроводници, който преследваше индустрията по време и малко след пандемията от коронавирус, започна да отшумява. Volkswagen AG предупреди, че 2023 г. вероятно ще бъде „още по-предизвикателна“ от 2022 г., тъй като инфлацията и влошаващите се икономически перспективи свиват търсенето.
Средата на по-високи лихвени проценти, ускорена инфлация и други икономически пречки също започна да оказва влияние върху производителите на автомобили извън Европа.
Stellantis няма друг избор, освен да продължи да намалява своите фиксирани, променливи и дистрибуторски разходи, за да остане конкурентоспособна и да направи електромобилите по-достъпни за средната класа, посочва още Таварес.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО