Печалбата на Toyota Motor Corp. за тримесечието, приключило в края на юни, надмина пазарните прогнози, тъй като възстановяването на доставките на полупроводници и евтината йена са подкрепили финансовото представяне на японския автомобилен концерн, който междувременно успя да се възползва от силното търсене на нови превозни средства, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба на Toyota за периода достига рекордните 1,1 трлн. йени (7,7 млрд. долара). Това надхвърля прогнозираните от анализатори 880 млрд. йени. Toyota запази перспективата си за печалбата за настоящата фискална година, приключваща в края на март 2024 г., за 3 трлн. йени.
Търсенето на автомобили продължава да се възстановява от спада по време на пандемията от коронавирус, осигурявайки възможност на международните автомобилни концерни да увеличат производството и да повишат цените. Toyota произведе и продаде рекорден брой превозни средства през юни. Най-големият автопроизводител в света по пазарен дял се стреми да увеличи допълнително производството между август и октомври.
„Като се вземат предвид обменните курсове, производството и пазарната среда, запазването на перспективите на Toyota беше малко изненадващо“, коментира анализаторът на Bloomberg Intelligence Тацуо Йошида.
Приходите на компанията от продажби за първото фискално тримесечие нарастват с 24 на сто до 10,6 трлн. йени, засенчвайки прогнозите на анализаторите за 9,8 трлн. йени. За цялата година Toyota очаква да генерира 38 трлн. йени.
Концернът посочи, че е успял да наложи по-високи цени на своите модели, което е помогнало за „намаляване на въздействието от рязкото покачване на цените на суровините“.
Според Йошида продажбите на Toyota може да нараснат съответно с 19% в Япония, с 18 на сто в САЩ, но да спаднат с 4% в Китай през настоящата фискална година.
В понеделник компанията обяви планове за укрепване на конкурентоспособността си в Китай чрез ускоряване на разработването на електрическо задвижване с основните си доставчици - Denso Corp. и Aisin Corp.
„Западащият бизнес на Toyota в Китай е повод за безпокойство“, изтъква Йошида.
На фона на политически и инвеститорски натиск за по-бърз преход към електрическа мобилност Toyota се ангажира да разшири производството на такъв тип задвижване като същевременно запазва планове за предоставяне на широк набор от хибридни превозни средства и такива, захранвани с горивни клетки.
Скоро след като бившият шеф на Lexus Коджи Сато стана главен изпълнителен директор на Toyota, компанията се ангажира да продава 1,5 млн. електромобила годишно до 2026 г. Освен това обеща да продаде 3,5 млн. коли с батерии до 2030 г., да намали наполовина емисиите си на въглероден диоксид до 2035 г. и да стане въглеродно неутрална до 2050 г.
През май Сато заяви, че Toyota ще произведе 200 хил. електромобила през текущата фискална година. Той също така каза, че компанията ще инвестира 3,1 трлн. йени в устойчив растеж, включително в декарбонизация и електрифициране.
Toyota е продала 29 хил. електромобила през последното тримесечие, предимно в Азия и Европа, което представлява петкратен скок спрямо обемите година по-рано. Концернът ще увеличи продажбите на коли с такъв тип задвижване към втората половина на годината, посочва говорител.