Германският автомобилен гигант Mercedes-Benz Group AG очаква маржове при производство на автомобили в долния край на прогнозния си диапазон тази година заради нарастващите разходи и отслабената международна икономическа среда, съобщава Bloomberg LP.
Основният измерител на доходността – коригираната възвръщаемост върху продажбите на Mercedes-Benz Cars, намалява до 12,4% през третото тримесечие, което е точно над долния край на прогнозирания диапазон и под нивото от 14,5% за същия период на миналата година. Понижението е налице след инфлационна вълна на редица водещи пазари, която увеличи разходите за всичко от компоненти до труд, притискайки печалбите на автомобилопроизводителите.
Под управлението на главния изпълнителен директор Ола Келениус Mercedes насочва ресурси към най-скъпите си превозни средства – включително лимузините Maybach, свръхмощните модели AMG и офроуд машините G-Wagon. Производителят се отдръпва от по-малко печелившите модели като компактните A-Class.
Стратегията позволява на Mercedes да поддържа относително стабилни цени въпреки рязкото повишение на лихвените проценти, което натежава на търсенето като цяло. Средните цени за автомобилите на марката намаляха до 74 600 евро от 75 400 година по-рано.
Mercedes все пак очаква печалбата на групата преди лихвите и таксите да е около равнището от миналата година от 20,5 млрд. евро, след като коригираната печалба през третото тримесечие намаля приблизително с 8% от нивата през 2022 г. Производителят потвърди прогнозата си за маржовете си за производство на автомобили, въпреки че сега очакванията са резултатите да са в долния край на диапазона от 12% до 14%. Компанията очаква звеното за ванове да генерира коригирана възвръщаемост върху продажбите до 15% тази година.
Продажбите на Mercedes в Китай също са в риск, след като Европейският съюз започна разследване на субсидиите за електромобили на Пекин, подчертавайки нарастващата индустриална и геополитическа конкуренция между двете икономики. Китай вече се доказа като неустоим пазар за най-скъпите модели на германските производители във високия сегмент като моделите S-Class. Тези автомобили обаче са предимно вносни, което ги слага на огневата линия, ако Китай реши да отговори на мерките на ЕС.
Mercedes усилва и усилията да трансформира едно от най-легендарните имена в автомобилостроенето в изцяло електрически конкурент на Tesla. Компанията цели да има модели на батерии във всички свои сегменти тази година, отправна точка в амбицията на компанията да продава само електрически коли до 2030 г.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО