fallback

Volkswagen се фокусира върху програмата си за ефективност след разочароващ отчет

Компанията регистрира възвръщаемост на продажбите от 6,2% през третото тримесечие

16:37 | 26.10.23 г.
Автор - снимка
Създател

Volkswagen планира да съкрати разходите след разочароващи маржове за третото тримесечие, като намаляващото търсене в Европа и Китай засилва нуждата от свиване на раздутите структури, пише Bloomberg.

Най-големият производител на автомобили в Европа отчете възвръщаемост по продажбите си от 6,2% през тримесечието. За сравнение, дългосрочната цел за цялата група е от над 10%. Високите разходи в групата на големите марки натежават върху резултата и VW заяви в четвъртък, че ще приложи планирана програма за ефективност в рамките на няколко седмици.

"Не можем да бъдем доволни от тази рентабилност, която през третото тримесечие не достигна амбициозните ни цели", заяви главният финансов директор Арно Анлиц в изявление.

Акциите на компанията поевтиняха с цели 3% в началото на търговията във Франкфуртската борса, но после ограничиха спада до под 1%. Цената им се е понижила с 25% от началото на годината до момента.

Забавянето на световната икономика откроява усилията на главния изпълнителен директор Оливер Блуме да подобри представянето на затруднената от дълги години марка VW, за да постигне до 2026 г. стабилен ръст на приходите от около 10 млрд. евро (10,5 млрд. долара). Групата марки на VW за масовия пазар, която включва и Skoda и Seat, е засегната от високите разходи, които компенсират стабилните цени и нарастващите доставки. През първите девет месеца на годината оперативният марж на марката VW е спаднал до 3,4% от 4,7% преди година.

Усилията за ефективност следват многократните опити на предшествениците на Блуме да намалят зависимостта на VW от луксозните марки Porsche и Audi и отчасти ще зависят от постигането на споразумения със силните синдикати на компанията.

Производителите на автомобили са изправени пред влошаващи се икономически условия, тъй като високата инфлация засяга потребителите в Европа и Китай, където кризата с недвижимите имоти рискува да доведе до спад в цялостната икономика. В сряда брандът на VW Porsche заяви, че купувачите все повече се отказват от това да купуват автомобилите му на фона на по-високите лихви, които натежават върху премиум сегмента, характеризиращ се със стабилност.

По-рано в четвъртък Mercedes-Benz Group AG също предупреди, че нарастващите разходи и по-слабата глобална икономическа среда се отразяват на печалбата му.

През следващия месец се очаква Volkswagen да представи подробности за своя петгодишен план за разходите, както и евентуално повече подробности за икономиите. Производствените планове за предстоящите модели вече са готови в голяма степен.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:37 | 26.10.23 г.
fallback
Още от Новини виж още