Volkswagen ще спре производството на електрическите коли ID.3 и Cupra Born в заводите си в Цвикау и Дрезден в Германия през първите две седмици на октомври заради по-слабо търсене, съобщи говорител на автомобилната компания, цитиран от Ройтерс.
Заради сегашното положение на пазара производството на автомобили ще бъде намалено по време на есенните празници в Саксония от 2 до 13 октомври в завода на Volkswagen в Цвикау, съобщи говорителят.
Производството на модела ID.3 в Дрезден ще бъде спряно от 2 октомври и ще бъде възобновено от 16 октомври.
Volkswagen е отказала коментар за броя на засегнатите служители. Автомобилният производител съобщи по-рано този месец, че няма да удължи договорите с фиксиран срок на 269 служители в завода си изцяло за електрически коли в Цвикау.
Германският автомобилен производител е изправен пред нарастваща конкуренция от Tesla и все повече китайски автомобилни компании, както и пред намаляло търсене на европейския пазар на електромобили заради високата инфлация и съкращаването на субсидиите.
От няколко месеца Германия води борба за удължаване на използването на двигателите с вътрешно горене въз основа на климатичните планове на ЕС чрез използването на т. нар. е-горива, припомня Bloomberg.


Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
преди 2 години До: evlogi ... докога ще я търкаляш тази пробита опорка за въглеродно интензивната енергетика на Германия ?! я пробвай да я сравниш с данните отпреди 5 години например , няма да пиша 10 или 15 ... :))) ... в Чехия и Полша например въглеродната интензивност е почти двойно на немската !! за рассийката , индонезия , юар или поднебесната даже няма да пиша ... немците имат приблизително нашата въглеродна интензивност !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години фаувето са очаквали господстващо положение на пазара , ама нъц ... доста други продават почти като тях ... 30% от продажбите на немският пазар са електрички , това само за протоколът ... :))) ... и продължава да расте ... !! ... тази година електричките ще изкъртят фаянса в цяла Европа , УСАто и белият цвят ... китайските трошляци не ги лови статистиката в общите продажби , екзотика са , туй за чайнофилите ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Ами какво да кажа, електромобил в пъти по -добър от айде 3, а именно Тесла 3, е с почти еднаква цена! Освен някой който не е чел са ЕПС или който е германец шовинист, не виждам друг да избере да си купи айде 3! В това не смятам лошата деградация на батерията от преди фейслифта, за която се знае и това за хората, които четат също би било пречка! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: evlogiКой да мисли такива подробности? Важното е че автомобила не замърсява...на хората дотам им стига мисленето. А откъде идва тока - от контакта както отговарят мнозинството. Истината е че технологията с литиевите бтаерии е мъртво родена. А някой ден и на електромобилите ще се наложи да се въведат акцизи и данъци както на горивата, хазната трябва д а се пълни все пак - тогава ще станат скъпо удоволствие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години В момента Германия има едно от най -въглеродно интензивните производства на електроенергия в Европа-близо осем пъти по-високи емисии от со2 на мегаватчас спрямо Франция. Е кел файда да караш електрическа кола, ако електроенергията за нея идва от въглеродно интензивна електропромишленост?Голям принос към нетната нула, не ще и дума... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Не ще дойчовеца електрички... Не ще и дизел от рапица... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Ми нещо още принуждаване и насилие да окажат на хората и още държавни пари да дадат за пробутване на електрически играчки? отговор Сигнализирай за неуместен коментар