IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Volkswagen временно спира производството на два модела електромобили заради слабо търсене

По-рано автомобилната компания съобщи, че няма да удължи договорите с фиксиран срок на 269 служители в завода си изцяло за електрически коли в Цвикау

22:27 | 26.09.23 г. 7
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Volkswagen ще спре производството на електрическите коли ID.3 и Cupra Born в заводите си в Цвикау и Дрезден в Германия през първите две седмици на октомври заради по-слабо търсене, съобщи говорител на автомобилната компания, цитиран от Ройтерс.

Заради сегашното положение на пазара производството на автомобили ще бъде намалено по време на есенните празници в Саксония от 2 до 13 октомври в завода на Volkswagen в Цвикау, съобщи говорителят.

Производството на модела ID.3 в Дрезден ще бъде спряно от 2 октомври и ще бъде възобновено от 16 октомври.

Volkswagen е отказала коментар за броя на засегнатите служители. Автомобилният производител съобщи по-рано този месец, че няма да удължи договорите с фиксиран срок на 269 служители в завода си изцяло за електрически коли в Цвикау.

Германският автомобилен производител е изправен пред нарастваща конкуренция от Tesla и все повече китайски автомобилни компании, както и пред намаляло търсене на европейския пазар на електромобили заради високата инфлация и съкращаването на субсидиите.

От няколко месеца Германия води борба за удължаване на използването на двигателите с вътрешно горене въз основа на климатичните планове на ЕС чрез използването на т. нар. е-горива, припомня Bloomberg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:27 | 26.09.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

7
rate up comment 7 rate down comment 11
zelka007
преди 6 месеца
До: evlogi ... докога ще я търкаляш тази пробита опорка за въглеродно интензивната енергетика на Германия ?! я пробвай да я сравниш с данните отпреди 5 години например , няма да пиша 10 или 15 ... :))) ... в Чехия и Полша например въглеродната интензивност е почти двойно на немската !! за рассийката , индонезия , юар или поднебесната даже няма да пиша ... немците имат приблизително нашата въглеродна интензивност !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 11
zelka007
преди 6 месеца
фаувето са очаквали господстващо положение на пазара , ама нъц ... доста други продават почти като тях ... 30% от продажбите на немският пазар са електрички , това само за протоколът ... :))) ... и продължава да расте ... !! ... тази година електричките ще изкъртят фаянса в цяла Европа , УСАто и белият цвят ... китайските трошляци не ги лови статистиката в общите продажби , екзотика са , туй за чайнофилите ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 12 rate down comment 0
Vayk__
преди 6 месеца
Ами какво да кажа, електромобил в пъти по -добър от айде 3, а именно Тесла 3, е с почти еднаква цена! Освен някой който не е чел са ЕПС или който е германец шовинист, не виждам друг да избере да си купи айде 3! В това не смятам лошата деградация на батерията от преди фейслифта, за която се знае и това за хората, които четат също би било пречка!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 17 rate down comment 3
mvr0306
преди 6 месеца
До: evlogiКой да мисли такива подробности? Важното е че автомобила не замърсява...на хората дотам им стига мисленето. А откъде идва тока - от контакта както отговарят мнозинството. Истината е че технологията с литиевите бтаерии е мъртво родена. А някой ден и на електромобилите ще се наложи да се въведат акцизи и данъци както на горивата, хазната трябва д а се пълни все пак - тогава ще станат скъпо удоволствие.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 18 rate down comment 4
evlogi
преди 6 месеца
В момента Германия има едно от най -въглеродно интензивните производства на електроенергия в Европа-близо осем пъти по-високи емисии от со2 на мегаватчас спрямо Франция. Е кел файда да караш електрическа кола, ако електроенергията за нея идва от въглеродно интензивна електропромишленост?Голям принос към нетната нула, не ще и дума...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 16 rate down comment 4
doba
преди 6 месеца
Не ще дойчовеца електрички... Не ще и дизел от рапица...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 20 rate down comment 8
cyclop
преди 6 месеца
Ми нещо още принуждаване и насилие да окажат на хората и още държавни пари да дадат за пробутване на електрически играчки?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още