Volkswagen AG съкращава работници на временен трудов договор в основната си фабрика за електрически превозни средства в Германия заради намаляващите поръчки за нейните електромобили в Европа, съобщава Bloomberg.
Германският концерн планира да освободи близо 300 души от завода в Цвикау, когато договорите им изтекат през октомври, споделят източници, запознати с въпроса. Съдбата на около 2000 други служители на временен договор остава несигурна, добавят източниците, пожелали да запазят анонимност.
Volkswagen изпитва трудности при продажбата на електромобили, предимно такива, произведени в Германия, докато се опитва да се конкурира с лидера в сегмента Tesla Inc. Слабият икономически растеж, както и по-високите разходи за енергия, за живот и заеми в Европа натежаха върху търсенето на моделите от семейство ID.
Компанията нае около 2700 временни работници в съоръжението в Цвикау, което се намира близо до границата с Чехия, за да отговори на очакваното нарастващо търсене на електромобили. Но поръчките от корпоративни клиенти - които представляват около 70% от продажбите на коли, произведени в завода - рязко намаляват, след като федералната субсидия за задвижвани с батерии фирмени превозни средства изтече този месец, посочва един от източниците.
Говорител на Volkswagen е отказал коментар по темата.
В същото време компанията следва примера на Tesla, BMW AG и други международни концерни в изместване на производството на електромобили в Китай поради по-ниските разходи. Нейната марка Cupra обяви планове да произвежда SUV Tavascan във фабрика в Анхуей. Базиран на същите хардуерни и софтуерни платформи като серията ID, моделът трябва да се появи на европейския пазар през 2024 г.
Най-продаваните марки на пазара на електромобили в ЕС през първото полугодие. Източник: BloombergNEF
Остава неясно как се развива конкурентната среда за произведените в Китай автомобили, след като председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен обяви в сряда, че Европейският съюз (ЕС) започва разследване относно субсидиите за китайските електромобили, за да предотврати потока от евтин внос.
Германия постепенно намалява подкрепата си и за частните купувачи през следващите месеци, което ще доведе до оскъпяване на моделите от серията ID, които дори сега са по-скъпи от подобни предложения на Stellantis NV и Renault SA.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
преди 2 години "....поръчките от корпоративни клиенти - които представляват около 70% от продажбите на коли, произведени в завода - рязко намаляват, след като федералната субсидия за задвижвани с батерии фирмени превозни средства изтече този месец...." отговор Сигнализирай за неуместен коментар